جنگ اقتصادی با ایران  را شروع کن

یک روزنامه صهیونیستی به رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده اعمال فشارهای اقتصادی علیه ایران را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز، یک روزنامه صهیونیستی به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد کرده از ناحیه اقتصادی به ایران ضربه وارد کند.

روزنامه هاآرتص این گزارش را با اشاره به ناکامی حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و حمله موشکی اخیر کشورهای در رسیدن به اهدافشان علیه دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه آغاز کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: «علی‌رغم حملات هوایی ادعایی اسرائیل در خاک سوریه و حمله موشکی آمریکا در پایان هفته گذشته، واقعیت این است که بشار اسد، آرام آرام در حال تحکیم قدرتش در این کشور است و ایرانی‌ها دارند حضورشان را تثبیت می‌کنند.»

هاآرتص در ادامه نوشته است: «دولت ترامپ ظاهراً به جمع‌بندی لازم درباره اینکه چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد نرسید روسیه‌ای‌ها در برابر جاه‌طلبی‌های تهران بی‌تفاوت هستند و اسرائیل در واقع نمی‌تواند برای به عقب برگرداندن این روند انجام دهد.»

روزنامه صهیونیستی علی‌رغم این عرصه اقتصادی را حوزه‌ای دانسته که ایران در آن «در حال عقب‌نشینی» است. هآارتص نوشته اقتصاد مسئله‌ای است که تعیین خواهد کرد آیا ایران می‌تواند خودش را به عنوان قدرت مسلط منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) معرفی کند یا خیر.

این رسانه همچنین به ترامپ توصیه کرده به جای لغو برجام یا درگیر شدن با ایران در سوریه، بهتر است فشارهای اقتصادی علیه ایران را افزایش دهد.

هاآرتص نوشته است: تشدید تحریم‌ها می‌تواند ابزار چانه‌زنی نیرومندی علیه مقام‌های ایران باشد که از تظاهرات‌های خیابانی و تغییر حکومت هراس دارند. گزارش‌ها حاکی است برخی‌ها در دولت ترامپ، دقیقاً همین راهبرد را در دستور کار دارند.»

روزنامه صهیونیستی ایده اعمال فشار اقتصادی علیه ایران را «وسوسه‌کننده» خوانده و نوشته استفاده از گزینه‌های نظامی خطربار است.

منبع: فارس

305

کد خبر: 933627

وب گردی

وب گردی