دانشگاه ها باید خود را به صنعت نزدیک تر کنند/  کالاهای خارجی نباید جای محصولات شرکت های دانش بنیان را بگیرند

عضو شورای عالی بورس گفت: در صورتى که دانشگاه ها قادر باشند تا خود را به صنعت کشور نزدیک تر کنند، به طور قطع نقش به سزایی در کمک به شرکت های دانش بنیان و نیز تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی ایفا خواهند کرد.

قاسم محسنی، عضو شورای عالی بورس در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به نقش بورس در حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان قادر به ارائه کالاهاى جدید و با تکنولوژی بالا هستند، این کالاها می تواند مورد استقبال نسل جوان کشور قرار بگیرند.

او در ادامه بیان کرد: وجود انبوهی از نسل جوان در کشور می توانند ضمن داشتن ابتکار عمل، اقداماتی را در راستای ورود رونق به بازار کشور در دستور کار قرار دهند، بنابراین نباید اجازه دهیم تا جای خالی محصولات شرکت های دانش بنیان توسط کالاهاى شرکت های خارجی پر شود.

محسنی اظهار داشت: هر چقدر در زمینه به دست آوردن تکنولوژی روز دنیا و نیز به کار گرفتن روش هایى برای تولید محصولات نوین تلاش کنیم، کمک موثرى را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی کشور انجام داده ایم.

عضو شورای عالی بورس افزود: این اقدامات علاوه بر اینکه منجر به برآورده کردن نیاز کشور مى شود باعث نیازمند شدن دیگر کشورها به تکنولوژی به روز ایران خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: وجود نیازمندی متقابل ایران با دیگر کشورها باعث می شود تا کشورهاى دیگر از توانایی لازم براى مورد تحریم قرار دادن ایران برخوردار نباشند.

قاسمى به نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت شرکت هاى دانش بنیان تاکید کرد و گفت: در صورتى که دانشگاه ها قادر باشند تا خود را به صنعت کشور نزدیک تر کنند به طور قطع نقش به سزایی را در کمک به شرکت های دانش بنیان و نیز تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی ایفا خواهند کرد.

401

کد خبر: 933629

وب گردی

وب گردی