آغاز همکاری دو قطعه ساز بزرگ ایرانی و فرانسوی/ قطعات ایرانی در زنجیره تامین جهانی

قرارداد نهایی جوینت ونچر رایزکو و نووارس فرانسوی در روزهای پایانی سال 1396 امضا شد تا این جوینت ونچر در سال 97 فعالیت خود را به صورت رسمی در ایران آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اسفندماه سال 1395 تفاهم نامه اولیه سرمایه گذاری مشترک (تاسیس جوینت ونچر) مابین هلدینگ رایزکو و شرکت فرانسوی نووارس (مکاپلاست سابق) به منظور تولید قطعات پلاستیکی با فن آوری بالای خودرو در ایران, با حضور سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در پاریس و جمعی از مدیران شرکت های رنو - نیسان و پژو - سیتروئن امضاء شد تا گام های اولیه برای پیوستن رسمی قطعه سازان ایرانی به زنجیره تامین جهانی رنو و پژو برداشته شود.

حالا پس از یک سال از امضاء این تفاهم نامه و برگزاری مذاکرات متعدد بازرگانی و حقوقی مابین دو شرکت و علیرغم فضای مبهم موجود در روابط سیاسی و بین الملل کشور, قرارداد نهایی این سرمایه گذاری در روزهای پایانی سال 96 امضاء شده تا این جوینت ونچر بتواند در ماه های ابتدایی سال جاری فعالیت رسمی و کسب و کار خود را در ایران آغاز کند. نقطه تمایز این قرارداد نسبت به اندک قراردادهای بین المللی امضا شده در حوزه قطعه سازی، تعهد شریک خارجی در به اشتراک گذاری بازار جهانی خود جهت صادرات 30 % از محصولات تولیدی جوینت ونچر است.

جوینت ونچر نووارس – رایزکو فعالیت تولیدی خود را در نیمه اول سال جاری با تامین قطعات پلاستیکی موتوری و خودرویی برای شرکتهای رنوپارس, ایران خودرو و سایپا در منطقه صنعتی صفادشت تهران آغاز و در فاز اول برنامه کسب و کار خود و طی 2 سال اشتغالزایی حداقل 300 نفر بطور مستقیم را به همراه خواهد داشت.

شرکت نووارس که در اواسط سال 2017 پس از خرید 100% سهام شرکت Key Plastic نام خود را از مکاپلاست (Mecaplast) به نووارس (Novares) تغییر داد از قطعه سازان به نام جهانی و دارای فن آوری بالا در زمینه تولید قطعات پلاستیکی موتوری و قطعات تزیینی داخلی و خارجی خودرو بوده که با بیش از 42 سایت تولیدی و 12 مرکز R&D در 21 کشور دنیا از تامین کنندگان اصلی شرکتهای TOYOTA, RENAULT-NISSAN, PSA, VW و سایر خودروسازان به نام جهانی است.

400

کد خبر: 933646

وب گردی

وب گردی