چگونه از هویت مجازی خود محافظت کنیم؟

هویت یک کاربر متشکل از کلیه اطلاعاتی است که نشان دهنده وی باشد از این رو محرمانه بودن و حفاظت از آن می‌تواند شما را از گزند آسیب‌ها و تهدیدات مرتبط با فضای سایبر در امان نگه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ یکی از موضوعات مهم مطرح در بحث‌های فضای سایبر، موضوع هویت در این فضا و ابعاد آن است. در فضای مجازی، هویت یک کاربر با متشکل از کلیه اطلاعاتی است که نشانده وی باشد از این رو محرمانه بودن و حفاظت از آن می‌تواند شما را از گزند آسیب‌ها و تهدیدات مرتبط با فضای سایبر در امان نگه دارد.

انتخاب یک پسورد مطمئن و مناسب برای سیستم های رایانه ای همواره یکی از مواردی است که کاربران برای آن تا حدودی با مشکل مواجه اند در حالی که با داشتن یک پسورد خوب و مطمئن می‌توان احتمال هک شدن (لو رفتن پسورد ) ایمیل یا ای دی خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

به گفته کارشناسان، کاربران همیشه برای انتخاب پسورد خود دو چیز را در نظر داشته باشند؛ اول اینکه هیچ وقت پسورد خود را ساده انتخاب نکنند، زیرا داشتن پسورد ساده کار هکر را راحت تر کرده و خیلی ساده می تواند پسورد آی دی را هک کند، مثلا انتخاب پسورد 123456 هیچ وقت نمی تواند پسوردی مناسب و خوبی باشد و دوم اینکه هیچ گاه مشخصات فردی را برای پسورد خود انتخاب نکنند چون اگر کسی مشخصات افراد را داشته باشد می تواند به ای دی آن‌ها نیز دسترسی داشته باشد، مثلا نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام همسر، شماره تلفن، تاریخ تولد و ... نمی تواند پسورد مناسبی باشد.

همچنین کاربران همیشه سعی کنند از ترکیب اعداد و حروف برای پسورد خود انتخاب کنید، استفاده از Space(فاصله) و Shift+123... (@#$%^&*) تا حد زیادی از لو رفتن پسورد جلوگیری می کند. پسورد خود را بین دوتگ <##>قرار دهند (یک پنجره پی ام باز کنید این نوشته را بفرستید <#4415yhk#>بعد آن را سند کنید ولی مشاهده می کنید که نوشته ای برای طرف مقابل فرستاده نشد).

همچنین استفاده از Alt مثلا استفاده ترکیبی کلیدهای Alt+0140 یا Alt+0256و ... برای داشتن یک پسورد مطمئن و مناسب قابل توجه است.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، کاربران باید از یک پسورد قوی و طولانی حاوی اعداد و حروف و علایم استفاده کنند تا به راحتی حدس زده نشود. همچنین برروی تبلیغات ناخواسته و لینک‌های اسپم کلیک نکرده و آن‌ها را باز نکنند.

کاربران همچنین بدانند که بهتر است سرویس‌هایی که موقعیت مکانی آن‌ها را نشان می‌دهند، غیر فعال کنند و برای دسترسی به اطلاعات خصوصی و بانکی از اماکن امن مانند منزل و سیستم خانگی استفاده کنند.

منبع: ایسنا

202

کد خبر: 933654

وب گردی

وب گردی