دانشگاه آزاد اسلامی  محل نواندیشی و نوآفرینی است

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه محل نواندیشی و نوآفرینی است تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آینده باید دانشگاهی خودتنظیم و خودمدیریتی باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی محمد نوریان دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار صمیمانه با دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در تشریح عملکرد دبیرخانه هیات موسس گفت: ساختار کلان مصوب دانشگاه آزاد اسلامی دارای چهار بخش شامل «هیأت مؤسس و دبیرخانه»، «هیأت امنا و کمیسیون دائمی»، «سازمان مرکزی»، «واحدها و مراکز دانشگاهی، سازمان سما، پژوهشکده ها، واحد الکترونیکی» است.

دکتر نوریان ادامه داد: فعالیت هیات موسس و دبیرخانه در سطح مدیریت استراتژیک (چشم انداز – ارزش ها – ماموریت ها)، فعالیت هیات امنا و کمیسیون دائمی در سطح خط مشی و سیاست گذاری، فعالیت سازمان مرکزی در سطح مدیریت کلان و فعالیت واحدها و مراکز دانشگاهی، سازمان سما، پژوهشکده ها، واحد الکترونیکی در سطح مدیریت عملیاتی و اجرایی تعریف شده است.

وی با اشاره به ساختار دبیرخانه هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دبیرخانه از شورای عالی راهبردی (مشابه کمیسیون دائمی)، کارگروه های تخصصی نه گانه، هیأت های عالی نظارت مناطق 10گانه و کمیته های شتاب‌دهنده تشکیل شده که ماحصل فعالیت آن تدوین 330 اولویت است که 10درصد این اولویت‌ها بین مناطق تقسیم شده و هر استان یک وظیفه کلی را دنبال می کند.

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دبیرخانه هیات موسس مثل یک اتاق فکر در کنار مدیریت دانشگاه قرار دارد، گفت: مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی مشغله های زیادی دارد بنابراین ما باید مانند بازوی فکری در کنار تیم مدیریتی قرار بگیریم.

دکتر نوریان با بیان اینکه دغدغه ها و چالش های دانشگاه آزاد اسلامی در قالب 91 مورد شناسایی و راه‌حل های آن پیشنهاد شده است، گفت: مواردی چون واگذاری حق امتیاز، برندسازی، مزیت های رقابت پذیری، آموزش و پژوهش و تکنولوژی های نوین، آموزش الکترونیک، سامانه جامع دانشگاه، سیستم های اطلاع رسانی و نظارت بر خط، دینامیک و پویا، برون رفت از شرایط مالی و اقتصادی شکننده، تحول و نوآوری، ارتقای رنکینگ ملی و جهانی از برنامه های دبیرخانه هیات موسس برای تقویت مدیریت با رویکرد آینده‌پژوهی است.

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در آینده باید دانشگاهی خودتنظیم و خودمدیریتی باشد، گفت: این دانشگاه محل نواندیشی و نوآفرینی است و یک استاد دانشگاه باید بتواند فرصت های یادگیری خلق کند.

وی به برنامه دبیرخانه هیات موسس در سال 97 اشاره کرد و افزود: برنامه دبیرخانه هیأت مؤسس در سال 1397با توجه به میزان اعتبار و بودجه تخصیص یافته و تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز و حمایت های معنوی و اداری رئیس هیأت مؤسس و هیات امنا و مقامات دانشگاه بر اساس ایجاد یکپارچگی و بصورت تلفیقی با تمرکز اصلی بر سناریو نظارت مؤثر و تعاملی بر خط و زنده ساماندهی می شود.

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بر اساس ابلاغیه های رئیس هیات موسس و هیات امنا، نظارت و ارزیابی دبیرخانه محتوا محور بوده و بر مواضع اساسی و شفاف سازی سیستم ها، فرایندهای اصلی دانشگاه شامل آموزش، پژوهش، فناوری، ممیزی مالی و اقتصادی، امور زیربنایی، مسائل عمرانی، ممیزی سرمایه های انسانی، امور فرهنگی و اجتماعی، امور دانشجویی، پزشکی و پیراپزشکی، امور بین الملل، برنامه ریزی راهبردی و کلان و آینده پژوهی تمرکز خواهد یافت.

201

کد خبر: 933677

وب گردی

وب گردی