شهادت 4 فلسطینی در درگیری های چهارمین جمعه

منابع فلسطینی از شهادت 4 فلسطینی در جریان درگیری های دیروز فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست خبر دادند. این چهارمین جمعه ای است که تظاهرات در مرزهای شرقی غزه ادامه یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روز جمعه گذشته در جریان راهپیمایی های بازگشت که برای چهارمین هفته پیاپی در مرزهای غزه ادامه یافته است 4 فلسطینی به شهادت رسیدند که یکی از شهدا کمتر از 18 سال سن داشته است. در درگیری های دیروز همچنین 645 نفر با گلوله های نیروهای اشغالگر اسرائیلی مجروح شده اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گفتگو با قدس پرس اعلام کرد: در میان مجروحان 29 کودک و 13 زن وجود دارند و حال 5 نفر از مجروحان وخیم و جراحت 119 نفر در حد متوسط و 117 نفر دیگر دارای جراحات خفیف هستند.

وی افزود: 124 نفر با گلوله جنگی و 4 نفر دیگر با گلوله پلاستیکی مصدوم شده اند، همچنین در این میان 24 مورد شکستگی و 15 مورد مصدومیت های دیگر که غالباً بر اثر زمین خوردن بوده مشاهده شده است.

این مسئول فلسطینی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: 18 مورد مجروحیت از ناحیه سر و گردن، 16 مورد در بالا تنه، 6 مورد در پشت و سینه، 8 مورد در شکم، 116 مورد پایین تنه و 74 مورد مصدومیت بر اثر استنشاق گاز اشک آور و حالت خفگی گزارش شده است.

القدره افزود: 241 مورد از مجروحان به بیمارستان های غزه منتقل شده و 524 نفر دیگر توسط تیم های پزشکی مستقر در نقاط مختلف غزه مداوا شده اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین از آغاز راهپیمایی های بزرگ بازگشت در مرزهای غزه که از 30 مارس آغاز شده تا کنون 40 فلسطینی به شهادت رسیده و حدود 4 هزار نفر مورد اصابت گلوله اشغالگران قرار گرفته و مجروح شده اند.

کد خبر: 933773

وب گردی

وب گردی