بیات: فدراسیون هزینه مسابقات غیر رسمی را نمی‌دهد/ مقصودلو شرایط را می‌دانست

دبیر فدراسیون شطرنج گفت: مسابقات غیر رسمی، مسابقات آزاد بین المللی هستند که بازیکنان با هزینه خودشان به مسابقات می روند.

شهره بیات در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص شرایط فدراسیون شطرنج اظهار داشت: در حال حاضر مهم ترین خبر ما این است که استاد بزرگ ما، پرهام مقصودلو قهرمان مسابقات مسترز شارجه شد. این اتفاق بی سابقه بود و افتخار بزرگی برای شطرنج ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به انتقادات از حضور مقصودلو در امارات با هزینه شخصی ادامه داد: مسابقات در فدراسیون شطرنج به دو دسته تقسیم می شود؛ مسابقات رسمی و غیر رسمی. مسابقات رسمی، رقابت هایی هستند که فدراسیون جهانی مشخص می کند و فدراسیون ایران، هزینه اعزام ورزشکار و استخدام مربی را می پردازد.

دبیر فدراسیون شطرنج تصریح کرد: مسابقات غیر رسمی نیز مسابقات آزاد بین المللی هستند که بازیکنان با هزینه خودشان به مسابقات می روند. این روند در تمام کشورها جریان دارد، بسیار عادی است و تمام بازیکنان از جمله پرهام مقصودلو نیز می دانند که شرایط بدین شکل است.

بیات درباره مسابقات مسترز شارجه گفت: این مسابقات، آزاد بوده و در تقویم فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) جایی نداشته است.

وی در مورد برنامه های فدراسیون شطرنج برای حمایت از ورزشکاران برجسته خود خاطرنشان کرد: ما روز گذشته (جمعه) با آقای مقصودلو در این باره صحبت کردیم. فدراسیون به دنبال این است که یک مربی خارجی مناسب برای بچه ها بیاورد. چند گزینه نیز انتخاب شده اند و در حال بررسی هستیم تا به نتیجه برسیم که کدام مربی برای بازیکنان ما بهتر است.

604

کد خبر: 933807

وب گردی

وب گردی