روزمرگی آفت‌ امروز دانشگاه‌‌ها در فضای آموزش عالی است

لسه هم اندیشی روسا، معاونین، مدیران و روحانیون و ائمه جماعات واحدهای دانشگاهی استان سمنان با حضور دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد سمنان، دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به واکاوی تاریخی پیدایش دانشگاه‌ها در پهنه جهانی پرداخت و با تشریح فلسفه وجودی دانشگاه‌ها در دوره‌های مختلف زمانی به تبیین تاثیر دانشگاه‌های غربی در زندگی بشر پرداخت.

وی دانشگاه‌های غربی را کپی‌برداری شده از نظامیه‌های ایران دانست و با اشاره به سیر تحولات تاریخی در مسیر تکامل دانشگاه‌ها اظهار داشت: فلسفه اولیه به وجود آمدن دانشگاه‌ها در دنیای غرب اهداف اقتصادی و گذر از اقتصاد سنتی به اقتصاد مدرن بوده است.

دکتر کلانتری با بیان اینکه تاسیس دانشگاه در ایران بر اساس الگوهای غربی و آمریکایی بوده است، تصریح کرد: کارکرد واقعی دانشگاه در بدو تاسیس در ایران، غربی سازی، ضدیت با دین و فرهنگ ملی و توانمندی‌های ایرانی بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود به آسیب‌شناسی شرایط دانشگاه‌ها پرداخت و روزمرگی را از آفت‌های بزرگ امروز دانشگاه‌ها در فضای آموزش عالی دانست که باعث می‌شود که افکار و اندیشه‌ها را به سمت غفلت سوق دهد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را که بر اساس ضرورت‌های پس از انقلاب با حمایت حضرت امام (ره) و بزرگان نظام شکل گرفت، یکی از ثمرات انقلاب اسلامی عنوان کرد که دارای جایگاه ویژه‌ای در آموزش عالی کشور است.

استانداردسازی حوزه‌های کاری دانشگاه، توجه ویژه به گروه‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی، واگذاری انجام امور فرهنگی به دانشجویان و روان‌سازی بروکراسی اداری از توصیه ها و دیگر محورهای سخنان کلانتری در این جلسه بود.

پیش از سخنان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی روسا، معاونین، مدیران و روحانیون واحدهای دانشگاهی استان سمنان بصورت جداگانه دغدغه‌ها و نکته نظرات خود را درباره مسائل حوزه فرهنگی دانشگاه بیان کردند.

201

کد خبر: 933808

وب گردی

وب گردی