راز «حمله به دانشمندان» در شبکه پرس تی وی افشا می شود

«حمله به دانشمندان دانش در میدان مغناطیسی پول» عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که نشان می دهد چگونه دانشمندان تراز اول دنیا به دنبال اعلام یافته های خود با انواع محدودیت ها روبرو شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی برترام ورهاگ محصول سال 2009 است و داستان آن مربوط به اوایل دهه نود میلادی است که شرکت مونسانتو محصولات کشاورزی ژنتیکی را روانه بازار کرد و ادعا کرد که دیگر همه مشکلات مربوط به کشاورزی و محصولات غذایی را حل کرده است.

این مستند در ادامه به تردید چند دانشمند معروف در حوزه بیوتکنولوژی در مورد ادعای شرکت مونسانتو اشاره کرده و نشان می دهد که آرپاد پوسزتای از انگلیس و ایگنوسیا چاپلا از آمریکا برغم سابقه علمی و پژوهشی بسیار درخشانشان، بعد از اعلام نتایج تحقیق خود مبنی بر ضرر داشتن محصولات ژنتیکی، از ادامه فعالیت های خود منع شده و به دادگاه کشیده شدند.

پخش مستند «حمله به دانشمندان: دانش در میدان مغناطیسی پول» از شنبه 1 اردیبهشت ماه از شبکه پرس تی وی آغاز شده و تا 4 اردیبهشت هر روز ساعت 05:00 به وقت تهران از این شبکه پخش می شود. زمان بازپخش این مستند نیز در ساعات 10:00 ، 16:00 ، 22:00 و 02:00 خواهد بود.

503

کد خبر: 933809

وب گردی

وب گردی