برخی در نیرو های مسلح به ورزش بها نمی دهند / کمتر کسی مثل من توانسته در کشتی نزاجا دوام بیاورد

استوار مجتبی خسروی متولد 28 اسفند سال 68 اهل شهرستان هرسین کرمانشاه است. خسروی 14 سال است که به صورت حرفه ای در رشته ورزشی کشتی آزاد در نیروی زمینی ارتش فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز ،استوار خسروی درباره افتخاراتش در نیروی زمینی ارتش و مسائل مختلف صحبت کرده است که از نظر خواهیم گذراند.

از افتخارات خود در کشتی آزاد بگو؟

خدا را شکر مقام های زیادی در طول فعالیت خود در کشتی آزاد بدست آوردم. در مسابقات انتخابی مادر شهرهای جهان در اصفهان در سال 92 که با حضور کشتی گیران پاریس، فرانسه ، لندن و انگلیس برگزار شد توانستم مقام سوم این رقابتها را در وزن 66 کیلوگرم بدست آورم. همچنین در مسابقات ارتش های کشور توانستم چندین مقام کسب کنم.

درباره مسائل و مشکلات کشتی در نیروهای مسلح بگو؟

ورزش کردن روحیه لازم را می خواهد و کسی که روحیه ندارد بهتر است وارد عرصه حرفه ای ورزش نشود. به هر حال برخی از مسئولان به ورزشکاران نیروهای مسلح کمک می کنند تا به موفقیت برسند اما برخی از افراد به ورزش نیروهای مسلح بها نمی دهند و این باعث می شود که امثال من در ورزش پسرفت کنیم. سن ورزش حرفه ای زمان خاص خود را دارد و ورزشکار بعد از 30 سالگی در صورت حمایت نشدن نزول پیدا می کند.

از چه زمانی کشتی را به صورت حرفه ای پیگیری کردید؟

از سال 90 عضو نیروی زمینی ارتش بودم. قهرمانان کشتی از جمله حسن رحیمی هم برای گذراندن خدمت سربازی خود مدتی در تیم شهدای نیروهای زمینی حضور داشتند. همچنین از سال 90 بر روی سکوهای قهرمانی بودم و در تیم ملی کشتی نیروهای مسلح تربیت بدنی و ارتش حضور داشتم. همواره فیکس تیم ملی هستم. در تیم کشتی هوانیرو هم فعالیت کردم. کمتر کسی توانسته در تیم کشتی نزاجا بماند اما من چندین سال است که در این تیم فعالیت می کنم و چند مقام هم بدست آوردم. امیدوارم بتوانم آبروی نزاجا را در مسابقات بین المللی حفظ کنم و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در رقابتهای بین المللی بالا ببرم.

درباره مسابقات و اردوهای پیش رو بگویید؟

طبق برنامه مسابقات دانشجویان را پیش رو داریم و بعد از آن باید در رقابتهای ارتش کشوری در تیرماه شرکت کنیم. تمرینات فشرده و حرفه ای را دنبال می کنم و امیدوارم بتوانم در مسابقات برون مرزی شرکت کنم. امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی پشتیبانی لازم را از ورزشکاران می کنند و همین طور فرشاد حشمتی فرمانده گروه 99 پدافند نیروی زمینی حمایت لازم را از من کرده است. تیم کشتی شهرستان ما جزء هشت تیم برتر کشور است و فرمانده سابق من نمی گذاشت برای تیم کشتی شهرم مسابقه بدهم اما به محض اینکه فرمانده حشمتی بر سرکار آمد او از من حمایت کرد و گذاشت برای تیم شهرم کشتی بگیرم.

درباره اهداف ورزشی ات بگو؟

خدا بخواهد سخت تمرین می کنم تا به حق خود در کشتی برسم. 14 سال است که به طور مداوم زحمت می کشم و امیدوارم مسئولان هم کمک کنند تا در مسابقات برون مرزی پرچم کشورمان را بالا ببرم.

چه درخواستی از مسئولان داری؟

در حال حاضر فرمانده حشمتی از کشتی گیران نیروی زمینی حمایت می کند. امکانات ورزشی در سال 93 در منطقه که بودم وجود نداشت اما با تلاش های زیاد توانستم مقام اول مسابقات ارتش در اصفهان را بدست آورم. بدون امکاناتی توانستم مقام بدست آورم آن هم برابر کسانی که هزینه های زیادی کرده بودند. علاوه بر رشته کشتی آزاد در کشتی پهلوانی و ساحلی هم صاحب عنوان هستم.

درباره استعدادهای کشتی در شهر هرسین بگو؟

مردم شهر ما تعصب خاصی به کشتی دارند و چند قهرمان در مسابقات بین المللی و جهانی از شهر ما هستند. امسال یکی از ملی پوشان شهر هرسین در مسابقات امیدهای جهان مقام سوم را کسب کرد. به هر حال اکثر کشتی گیران شهر هرسین صاحب عنوان ها و مقام های آسیایی و جهانی هستند.

حرف پایانی؟

از نورالدین مردانی و سید علی ساویز مربیان خود تشکر و قدرانی می کنم. آنها از زندگی خود گذشتند تا مرا به آمادگی لازم برای مسابقات برسانند.

602

کد خبر: 933823

وب گردی

وب گردی