اسپوکس عضو فدراسیون جهانی ورزشهای همگانی شد

فدراسیون بین المللی اسپوکس به عضویت فدراسیون جهانی ورزشهای همگانی (TAFISA) درآمد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، محمدرضا هاشم پور پاشاکی رییس انجمن اسپوکس و پایه گذار این رشته با اعلام این خبر گفت: از سال 2013 مستنداتی در خصوص ورزش اسپوکس به فدراسیون جهانی تافیسا ارائه کردیم و حضور اسپوکس در این فدراسیون بین المللی را درخواست دادیم تا اینکه در بیست و پنجمین کنگره جهانی و مجمع عمومی فدراسیون جهانی ورزشهای همگانی (تافیسا) که ماه نوامبر 2017 در شهر سئول کره جنوبی برگزار گردید ، بنده حضور پیدا کردم و اعضای مجمع با موافقت خود اسپوکس را به عنوان عضو جدید تافیسا پذیرفتندکه این عضویت رسمی بتازگی به ما ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: از مهمترین اقدامات ما برای حضور اسپوکس در دیگر مجامع بین المللی، تلاش برای دریافت کد سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ(WADA)، عضویت در مجامع بین المللی ورزش مورد تایید IOC از جمله شورای المپک آسیا (OCA)، اسپورت اکورد (GAISF) از برنامه های راهبردی پیش روی فدراسیون بین المللی ورزش اسپوکس می باشد.

هاشم پور با تاکید بر توسعه این رشته در قاره آسیا و کشورهای همجوار اذعان داشت: شهریور سال گذشته در انزلی با تشکیل مجمع عمومی و با حضور نمایندگان 18 کشور، کنفدراسیون اسپوکس آسیا را به مرکزیت ایران تشکیل دادیم و قرار است اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را تابستان سالجاری در دبی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اسپوکس هم اکنون در کشورهایی هچون امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه، آذربایجان و هند فعالیت خوبی دارد و قرار است کارگاههای آموزشی بین المللی مربیگری و داوری را در کشورهای ایتالیا، اسلوونی، مجارستان وآلمان هم برگزار کنیم.

رییس انجمن اسپوکس ادامه داد: راه اندازی لیگ سراسری اسپوکس، برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی و تشکیل تیم ملی اسپوکس مردان و زنان، گسترش فضاهای آموزشی در مدارس و دانشگاهها و توسعه این رشته در کشورهای مختلف از جمله اقدامات مهم ما در سال 97 خواهد بود.

وی در پایان گفت: انجمن اسپوکس ایران موفقیتهای بدست آمده را مدیون نگاه حمایتی مسئولین ورزش کشور از جمله محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی و مجموعه فعال ایشان، روسای هیات انجمنهای ورزشی، مسئولین کمیته اسپوکس استانها، کادر اجرایی و هیات رئیسه انجمن اسپوکس کشور می داند و از پشتیبانی و زحمات آنها تشکر و قدردانی می کند.

602

کد خبر: 933829

وب گردی

وب گردی