نمایشگاه «آب و رنگ ایران» در «آسمان» گشایش یافت

نمایشگاه گروهی آبرنگ «آب و رنگ ایران» با نمایش رنگهایی از زندگی، سنت، اقلیم و طبیعت ایران زمین در مجموعه فرهنگی- هنری «آسمان» گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه فرهنگی، هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه گروهی آبرنگ عصر پنج شنبه 30 فروردین در مجموعه فرهنگی- هنری «آسمان» گشایش یافت.

این نمایشگاه در ادامه نمایشگاههای موضوعی هنرمندان «گروه آبرنگ نیستان» است که تاکنون در حدود 60 اجرای مشترک- در ایران و جهان از سال 80 تا امروز، به ارائه خلاقیتهای خود در قالب تخصصی آبرنگ پرداخته اند.

ایران و جلوه های بی شمار و رنگارنگ زندگی در آن، موضوع تازه ترین نمایشگاه این گروه هنری است. مناظر و ابنیه تاریخی، اقوام ایرانی، فرهنگهای قومی و بومی و طبیعت در آمیزش با سنت، مضامینی است که به روایت نگاه و دریافت این هنرمندان، ارائه گردیده است.

مجموعه ارائه شده، شامل 75 اثر آبرنگ از 15 هنرمند است که طی فراخوان و با گذر از مراحل ارزشیابی و انتخاب، از میان 160 اثر به نمایشگاه راه یافته است. در انتخاب این آثار، وجوه و ارزشهای حرفه ای و زیبایی شناختی، تنوع و تفاوت رویکردها و گرایشها در نقاشی آبرنگ در نظر گرفته شده است.

گروه آبرنگ نیستان، متشکل از 80 هنرمند است که تاکنون در عرصه های داخلی و بین المللی متعددی شرکت داشته اند.

دو نمایشگاه آخر این گروه در تهران: «جوانه» برای حمایت از کودکان بیمار و «نقش شهری بر آب» بود که سویه های ذهن و ابداع هنرمندان را به تهران با همه وجوه و ویژگی هایش- از دغدغه های زیست جمعی تا انهدام و زوال سنت و زیبایی های بجامانده در گوشه و کنار این شهر و مردمش- معطوف کرد.

این گروه همچنین در نقاط مختلف جهان: از استکهلم و تورنتو تا دبی به عرضه آثار خود پرداخته و امسال هم با نمایشگاه بعدی خود، در ارمنستان حضور خواهد داشت.

محمود نیستانی- سرپرست گروه آبرنگ نیستان و کیوریتور این نمایشگاه- از سال 65 تا کنون در عرصه نقاشی آبرنگ حضور و فعالیت مستمر داشته است. وی نقاشی آبرنگ را نزد نام آوران این رشته از جمله: زنده یادان: سیاوش کسرایی و جمال الدین خرمی نژاد و نیز استاد علی اکبر صادقی و تنی چند از اساتید خارجی آموخته است.

«آب و رنگ ایران» با تجلی رنگهایی روحنواز، از زیستن در حال و هوای این سرزمین معنویت و مهر، و با بازنمایی روح طبیعت، سنت، همزیستی انسان و اقلیم در بستر زیباییهای «هویت و فرهنگ ایرانی» تا 6 اردیبهشت-از ساعت 15 تا 19 به مدت یک هفته میزبان همگان خواهد بود.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند به نشانی: زعفرانیه- انتهای خیابان شهید فلاحی- تقاطع فیروزکوه- شماره 47- مجموعه فرهنگی هنری آسمان مراجعه کنند..

502

کد خبر: 933860

وب گردی

وب گردی