آمریکا با بحران های امنیتی و تحریم می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی را ساقط کند

داریوش سجادی روزنامه‌نگار و فعال اصلاح طلب گفت: آمریکا با بحران های امنیتی و تحریم های سنگین می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، داریوش سجادی روزنامه‌نگار و فعال اصلاح طلب در مراسم اکران مستند فروشنده۲ که صبح امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: آمریکا در برابر ایران همان سیاستی را پیش گرفته است که در برابر نظام هایی مثل نیکاراگوئه پیش گرفته بود. آمریکا با بحران های امنیتی و تحریم های سنگین می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند.

وی به تفاوت سیاست آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران با سیاستی که در برابر شوروی داشت اشاره و اظهار کرد: جمهوری خواهان و دموکرات‌ها نسبت به کسانی همچون هاشمی رفسنجانی که رویکرد پراگماتیستی داشتند نگاه مثبتی داشتند.

سجادی ادامه داد: پراگماتیسم‌ها دغدغه ایدئولوژیک نداشتند و به همین دلیل در سال 92 بر روی هاشمی رفسنجانی سرمایه‌گذاری کردند تا با توجه به بحران های معیشتی که ایجاد شد بستر ناجی نشان دادن وی را فراهم کنند و به ریاست جمهوری برسانند اما با عدم تایید صلاحیت هاشمی این برنامه پیاده نشد.

سجادی با اشاره به جایگزین شدن روحانی به عنوان گزینه ریاست جمهوری بجای هاشمی، اظهار کرد: حسن روحانی وزن سیاسی لازم را برای مدیریت پروژه طراحی شده نداشت و این پروژه با فوت هاشمی تضعیف شد.

سجادی با بیان اینکه فوت هاشمی به عنوان حامی بزرگ روحانی باعث شد وی در انتخابات سال ۹۶ رویکرد رادیکالی داشته باشد و نقش اپوزوسیون را ایفا کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه دولت از طریق بحران‌های معیشتی در پی به استیصال کشاندن حکومت است، گفت: اینها زمینه ای است تا بگویند مردم بریده‌اند و چاره‌ای جز توافق و رقم زدن برجام‌های دیگر وجود ندارد.

سجادی در واکنش به سخنان نقیب زاده که در این مراسم اعلام کرده بود ما توان از بین بردن اسرائیل را نداریم، گفت: ما به عنوان مسلمان مکلف به مبارزه با این رژیم اشغالگر و ظالم هستیم. مهم نیست که اسرائیل از بین برود یا از بین نرود. در مقدمه قانون اساسی نیز این نکته آمده است که جمهوری اسلامی ایران موظف به دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم است.

سجادی به تلاش آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای تقویت نیروهای پراگماتیسم در کنار بحران‌های معیشتی اشاره کرد و ادامه داد: برخی گروههای خائن داخلی در پی اجرای این سیاست هستند. خائن ترین بدنه ایرانیانی هستند که در آمریکا سکونت دارند و علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند. در واقع یک چنین بدنه ای نیز علیه کاسترو در میامی وجود دارد که علیه او فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرحوم هاشمی اعتقاد داشت آلمان و ژاپن بدون ارتش توانستند مسیر توسعه را طی کنند، افزود: این حرف عوام فریبی است، زیرا آلمان و ژاپن در جنگ جهانی شکست خورده بودند و در شرایط نظام دو قطبی آن زمان، آلمان و ژاپن زیر چتر حمایتی آمریکا قرار گرفتند و امنیت ایجاد شده در این کشورها باعث شد سرمایه ها به سمت آنها هدایت شود.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: مشابه این وضعیت در ایران وجود ندارد زیرا ما در طول این ۴۰ سال زیر فشارهای امنیتی بودیم. مساله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران شعار ضد آمریکایی و موشک نیست.
وی با بیان اینکه عده‌ای تسخیر سفارت آمریکا را دلیل دشمنی با ایران اعلام می‌کنند گفت: آمریکا کشور سرمایه‌داری است و اگر رگ غیرتشان به خاطر تسخیر سفارت خانه این کشور می‌جوشید بعد از گذشت سه سال مک فارلین را به ایران نمی فرستادند.

سجادی سیاست مداران آمریکایی را موجودات سنگی خواند و گفت: آمریکایی‌ها هیچ وقت تصمیم گیری هایشان متاثر از عواطف و احساسات نبوده است.
سجادی با اشاره به کسانی که جلیلی را مرد نابلد مذاکره می‌خواندند، گفت: قرار نبود مذاکرات در زمان جلیلی به نتیجه برسد، زیرا جلیلی از موضع ایدئولوژی انقلاب اسلامی وارد مذاکرات شده بود در حالی که ظریف با موضع پراگماتیسم وارد مذاکره شد.
وی به مدیریت بحران سپاه در شرایط حساس کنونی اشاره و افزود: اگر دولت تدبیر و امید می توانست، حتما برجام۲ و ۳ را به بار می‌آورد، اما مدیریت حاذقانه سپاه و رشادت سردار سلیمانی‌ها که منتج به موفقیت نظامی ایران در منطقه شد این اجازه را به دولت نداد.

203

کد خبر: 933861

وب گردی

وب گردی