هیچ خللی در پروازهای برنامه ای ایران و ترکیه وجود ندارد/ پروازهای فوق العاده ی ایرلاین های ایرانی متوقف شده است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای برنامه ای ایران و ترکیه کماکان انجام می شود و هیچ خللی در پروازها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شرکت هواپیمایی قشم ایر اعلام کرد که پروازهایش را به دلیل دستوری که از سوی مقامات هواپیمایی ترکیه آمده به شهرهای ازمیر، اسپارتا و دنیزلی این کشور متوقف خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی قشم ایر در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: هواپیمایی ترکیه پروازهای این سه شهر را متوقف کرده است و به ایرلاین های ایرانی اطلاع داده که تا اطلاع ثانوی نمی توانند به این 3 شهر پرواز کنند که سازمان هواپیمایی کشوری از طرف ایرلاین های ایرانی پیگیر موضوع خواهد بود.

او افزود: خط پروازی هر کشوری در اختیار خودش است و می تواند به هر کشوری که می خواهد اجازه ی پرواز صادر کند و با توجه به اینکه پروازهای ایرلاین های ایرانی به این 3 شهر متوقف شده است و برای اینکه مردم به فرودگاه نروند و آژانس ها نیز سوءاستفاده نکنند، این اطلاعیه را صادر کردیم.

در ادامه رضاجعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: پرواز بین دو کشور بر اساس قراردادی انجام می شود که هر کشوری بر اساس قرار داد فی ما بین اجازه دارد تعداد پرواز مشخصی را انجام دهد و آنچه در اطلاعیه ی قشم ایر آمده است پروازهای فوق العاده ی این شرکت بوده که بر اساس تصمیم هواپیمایی ترکیه ایرلاین های ما مجوز پروازهای فوق العاده را ندارند.

او با بیان اینکه پروازهای برنامه ای کماکان انجام می شود و هیچ خللی در پروازهای ایران و ترکیه وجود ندارد و آنچه در اطلاعیه ی قشم ایر آمده پروازهای فوق العاده ای بود که مجوز برای آن ها صادر نشده است.

در همین خصوص علیاری مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان به خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: پروازهای این 3 شهر، چارتری بوده است و هیچکدام از ایرلاین های کشور پرواز برنامه ای به این 3 شهر نداشته اند که و پرواز چارتری همیشگی نیست پس توقف آن ها هم همیشگی نیست و بنابر حجم درخواست ها پروازچارتری برنامه ریزی می شود.

401

کد خبر: 933866

وب گردی

وب گردی