برگزاری اولین گردهمایی انجمن‌های علمی، ادبی و هنری واحد علوم و تحقیقات

اولین گردهمایی سراسری انجمن‌های علمی، ادبی و هنری دانشجویان واحد علوم و تحقیقات، به همت معاونت پژوهش و فناوری با مشارکت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات ۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر فاطمه فراهانی، معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات با اشاره به سیاستگذاری‌های جدید این معاونت در خصوص فعالیت انجمن‌های دانشجویی، گفت: هدف اصلی این همایش، حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی و فعال‌سازی انجمن‌های علمی در راستای توسعه فعالیت‌های علمی-پژوهشی و ارتقاء جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی است.
وی با بیان اینکه این گردهمایی با حضور کلیه اعضای هیأت مدیره و اعضای عادی انجمن‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: انجمن‌های علمی، ادبی و هنری دانشجویی معرف روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و محملی برای بهره‌‎مندی از خلاقیت و توانمندی دانشجویان در تحقق توسعه علمی و نهضت تولید علم است.
دکتر فراهانی اضافه کرد: انجمن‌های علمی فرصتی مناسب را برای دانشجویان فراهم می‌آورند تا قبل از دانش‌آموختگی، قرار گرفتن در محیط‌های پژوهشی و تعامل با جامعه و صنعت را تجربه نموده و با کارآفرینی و فرایند تجاری سازی ایده‌های نو آشنا شوند.
وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه حمایت، تقویت و توسعه انجمن‌های علمی، ادبی و هنری با اتکاء به ظرفیت‌های تخصصی دانشکده‌ها و گروه‌های تخصصی است.
دکتر فراهانی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های انجمن‌های علمی، ادبی و هنری دانشجویی، تنها نباید به انجمن‌های موجود اکتفاء کرد، بلکه باید در کلیه دانشکده‌ها با توجه به رشته گرایش‌های موجود اقدام به ایجاد انجمن‌های دانشجویی بیشتری شود. علاوه بر آن فعالیت‌های پژوهشی دیگری نظیر استارتاپ‌ها را نیز مدنظر داشت.
معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات افزود: در این رویداد علاوه بر ارائه گزارش عملکرد یکسال گذشته انجمن‌های علمی دانشجویی و تشریح برنامه‌های پیشنهادی برای سال جدید، استارتاپ دانشجویی نیز برگزار خواهد شد.

201

کد خبر: 933879

وب گردی

وب گردی