ممنوع شدن تشرف زائران به غار حرا از سوی عربستان

معاون امور عمره وزارت حج عربستان با اشاره به ممنوعیت صعود عمره‌گزاران به کوه نور و زیارت غار حرا، گفت: این تصمیم برای حفظ سلامتی زائران بیت‌الله‌الحرام گرفته شده است.

به گزارش ایسکانیوز، «عبدالعزیز الوزان» معاون امور عمره وزارت حج عربستان در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ این کشور اظهار داشت: صعود عمره‌گزاران به کوه نور به دلیل برخی تخلف‌های شرعی و حفظ سلامتی زائران و عمره گزاران از این پس ممنوع است.

الوزان با بیان این که شرکت‌ها و موسسات حج مجاز نباید زمانی را برای زیارت کوه نور و غار حرا اختصاص دهند، افزود: این تصمیم برای حفظ سلامتی زائران بیت‌الله الحرام گرفته شده زیرا به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این کوه ممکن است زائران با صعود به آن با خطر بیهوشی یا کمبود اکسیژن روبرو شوند.

وی شرکت‌های حج را تهدید کرد در صورتی که زیارت کوه نور را در برنامه خود قرار دهند و کمیته ویژه این تخلف را مشاهده کند، شرکت‌های متخلف با جریمه و مجازات روبه‌رو خواهد شد.

کوه نور در چهار کیلومتری شمال شرقی شهر مکه و کنار راه منا به عرفات است که اکنون به علت گسترش مکه، در داخل مکه قرار گرفته و ارتفاع آن از دریا 621 و از سطح دامنه 281 متر است. غار حرا محل عبادت پیامبر اسلام (ص) در بالاترین نقطه‌ این کوه قرار دارد.

کد خبر: 933912

وب گردی

وب گردی