واکنش علی اوسط هاشمی نسبت به شهردار شدنش در تهران

استاندار سابق سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با شهردار شدن در تهران با شما رایزنی شده یا خیر، گفت: هنوز به شکل رسمی با من رایزنی صورت نگرفته است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، طی ماه های اخیر خبری در رابطه با استعفای شهردار تهران در رسانه ها پیچید که در همان اولین روزها شورای شهر با این موضوع مخالفت کرد اما با پافشاری نجفی شهردار تهران بر روی استعفایش نهایتا در روز 21 فروردین شورای شهر استعفای وی را پذیرفت و حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.

پس از گذشت دو هفته از خبر استعفای شهردار تهران زمزمه هایی در رابطه با انتخاب محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، محمدتقی خامسی شهردار مشهد، علی اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر و همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید برای شهردار شدن در تهران در رسانه ها پیچیده است. هر کدام از این گزینه به نحوی این موضوع را را رد کرده اند، در حال حاضر از سه نفر از میان این پنج نفر یعنی اوسط هاشمی، عارف و محسن هاشمی گمانه زنی ها بیشتر است.

حسن خلیل‌آبادی یکی از اعضای شورای شهر تهران روز گذشته (شنبه اول اردیبهشت) گفته بود که در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهرامروز ( 2 اردیبهشت ماه) 7 نفر به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب خواهند شد.

به همین منظور خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) به سراغ علی اوسط هاشمی رفته و در این رابطه با وی گفت وگویی داشته است که متن این گفت وگو در ادامه می آید؛

علی اوسط هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با شهردار شدن در تهران با شما رایزنی شده یا خیر، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هنوز به شکل رسمی با من رایزنی صورت نگرفته است.

استاندار سابق سیستان و بلوچستان در پاسخ به این که نظر خودتان در این رابطه چیست، گفت: تا به طور رسمی این موضوع اعلام نشود امکان مطرح کردن مباحث در این خصوص وجود ندارد؛ لذا نظر دادن من در این باره قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: برای انتخاب شهردار یکسری ویژگی ها مانند توانمندی شخص، شناخت و سوابق اجرایی و همچنین سابقه فعالیت در تهران وجود دارد که تاثیر گذار است و براساس اینها می توان با خرد و کار جمعی در مورد انتخاب شهردار تصمیم گیری کرد. انتخاب شهردار تهران به رایزنی هایی که صورت می گیرد ، بر می گردد؛ به طور مثال ممکن است 100 نفر مطرح شوند و در نهایت یک نفر معرفی شود لذا در حال حاضر نمی توان به طورقطعی شخصی را به عنوان یک کاندیدای جدی برای شهرداری مطرح کرد.

هاشمی تصریح کرد: انتخاب شهردار با نظر شورای شهر صورت خواهد گرفت و هیچ موضوعی به صورت رسمی با من مطرح نشده است.

استاندار سابق سیستان و بلوچستان تاکید کرد: صحبت ها و گروه های خاص در رابطه با گزینه های شهرداری متفاوت و تاثیرگذار است. هنگامی که فردی در شورای شهر در مقابل اعضای 21 نفره شورا حضور پیدا می کند آن زمان می توان گفت که او هم یکی از کاندیداها است. اما هنوز به صورت رسمی با من در این رابطه صحبتی نشده است.

901/900

کد خبر: 933928

وب گردی

وب گردی