آغاز ساخت دپارتمان زبان فارسی در دانشگاه کابل

مراسم آغاز ساخت دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کابل با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حمیدالله فاروقی، رییس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابراهیمی‌ترکمان در مراسم آغاز ساخت دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کابل گفت: ساخت این دپارتمان به مساحت سه هزار متر مربع در قلب پردیس دانشگاه کابل گام مهمی در توسعه روابط فرهنگی ایران و افغانستان به شمار می‌رود.

وی افزود: این دپارتمان می‌تواند به عنوان مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی حلقه اتصال اساتید و دانشجویان دو کشور باشد.

ترکمان اظهار کرد: بسیار خرسندیم که تلاش‌های چند ساله جهت آغاز ساخت این دپارتمان، امروز به بار نشسته است و در آینده نزدیک شاهد ثمرات این اقدام نیک خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، فاروقی، بهرامی، سفیر ایران در افغانستان، رییس گروه زبان فارسی دانشگاه کابل و جمعی از اساید پیشکسوت این دانشگاه در باره این رویداد مهم به ایراد سخن پرداختند.

بنابر اعلام این خبر، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به دعوت مقامات افغانستان به این کشور سفر کرده است، علاوه بر دیدارهای رسمی و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی، در خصوص توسعه روابط فرهنگی و اجرایی شدن توافقات و تفاهمات فرهنگی دو کشور با مقامات افغانستانی تبادل نظر خواهد کرد.

دیدار با وزیر حج و ارشاد، وزیر فرهنگ و اطلاعات، افتتاح نمایشگاه کتاب ایران در دانشگاه کابل و شرکت در نخستین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و افغانستان از جمله برنامه‌های رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر به کابل است.

502

کد خبر: 933979

وب گردی

وب گردی