تاکید معاون سیاسی بر اتمام پروژه قطار شهری تبریز

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اتمام پروژه قطار شهری تبریز گفت: این پروژه نیز جزو مطالبات مردم تبریز از دولت بوده و امیدواریم با تخصیص اعتبار در آینده نزدیک شاهد اتمام و به ثمر رسیدن آن باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، رحیم شهرتی فر در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت:دشمنان به بهانه‌های مختلف بر علیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده و توطئه جدیدی را بر علیه کشور آغاز کردند و می‌کوشند از طریق بازار ارز خارجی بر اقتصاد کشور اثر بگذارند.

وی افزود: علی رغم افزایش قیمت ارزهای خارجی شاهدیم که تغییری در اقلام مصرفی مردم به وجود نیامده و در حالت عادی و طبیعی بوده و تلاطم مصرفی و کمبودی در بازار به وجود نیامده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به افزایش مسافرت‌های برون مرزی در نوروز امسال ادامه داد: با وجود افزایش قیمت ارزهای خارجی، عطش سفر به کشورهای خارجی در این ایام سبب خارج شدن ارز از کشور شد و این موضوع از مشکل فرهنگی ما نشات می‌گیرد که نتوانسته‌ایم در داخل کشور برنامه منسجمی برای کنترل و فروکش نمودن این عطش داشته باشیم.

شهرتی فر در ادامه تصریح کرد: اصلاح امور به نفع مردم و کشور از اهداف دولت بوده و مقاومت عزت مندانه نیز بهترین و منطقی‌ترین راه مقابله با دشمنان است که تجربه نشان داده، افزایش فشارهای بین المللی، سبب انسجام و وحدت داخلی گشته و همه ملت ایران با علایق سیاسی مختلف در کنار هم قرار گرفته و در برابر بیگانگان ایستاده‌اند و با حضور آگاهانه خود در کنار نظام و انقلاب، موجب شکست دشمن گشته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این راستا مردم استان با استقبال پرشکوه خود از ریاست جمهوری بار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده و نشان خواهند داد مردم آذربایجان همواره در کنار نظام و انقلاب بوده و اجازه فرصت طلبی به دشمنان را نخواهند داد.

وی در خصوص اهمیت سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: استقبال گسترده مردم استان از کاروان دولت تدبیر و امید سبب امنیت و اقتدار ملی گشته و توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

شهرتی فر تصریح کرد: این اولین سفر استانی ریاست جمهوری در سال جاری بوده و همزمانی آن با رویداد مهم تبریز 2018 بر اهمیت آن افزوده و بر این اساس مردم آذربایجان و تبریز با استقبال پرشور از ریاست جمهوری الگویی برای سایر استان‌های کشور خواهند بود و در عین حال باید با استفاده حداکثری از سفر کاروان دولت تدبیر و امید در جهت توسعه استان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های دولت و یکی از قول‌های سفر قبلی ریاست جمهوری به آذربایجان است، افزود: علی رغم کاهش بارندگی در سال های اخیر، امروز این دریاچه در شرایط تثبیت و بهبود قرار گرفته و حال آن که اگر اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید و عنایات ریاست جمهوری نبود، قطعاً این دریاچه خشک شده بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در این راستا قرار است سالانه 650 میلیون متر مکعب آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل شود و حال آن که برای انتقال این آب نیازمند حفر تونلی 35 کیلومتری هستیم و تاکنون 19 کیلومتر از این تونل اجرا شده است.

وی همچنین از انتقال 125 میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه با اتمام مدل دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و 200 میلیارد تومان برای احیای این دریاچه تخصیص و صرف شده است و کار احیای دریاچه با جدیت دنبال می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه تبریز - میانه بیان کرد: در حال حاضر ریل گذاری این پروژه تا ایستگاه بستان آباد به اتمام رسیده و برای آن 110 درصد اعتبار تخصیص یافته است و اتمام راه آهن تبریز - میانه یکی از مطالبات ما در سفر ریاست جمهوری به استان بوده و خواهیم کوشید تا پایان سال 98 آن را تکمیل و تقدیم مردم منطقه کنیم.

شهرتی فر عملکرد دولت در حوزه فرهنگی را مثبت خواند و افزود: در این راستا شاهد بهبود شرایط فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی در استان هستیم که تأسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهوری بوده که خوشبختانه محقق شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از تدوین کتاب "درست بنویسیم" توسط بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و رونمایی از آن در جریان سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این کتاب به همت زبده‌ترین اساتید زبان شناسی، تاریخ شناسی، ادبیات در بنیاد تدوین شده و این حرکتی ارزشمند است.

شهرتی فر با تاکید بر ضرورت اتمام پروژه قطار شهری تبریز ابراز کرد: این پروژه نیز جزو مطالبات مردم تبریز از دولت بوده و امیدواریم با تخصیص اعتبار در آینده نزدیک شاهد اتمام و به ثمر رسیدن آن باشیم.

وی در پایان با اشاره به نقش برجسته آموزش و پرورش در استقبال پرشور از ریاست جمهوری، گفت: استقبال از کاروان تدبیر و امید با شکوه و به دور از حاشیه در استان برگزار شود.

901/900

کد خبر: 933990

وب گردی

وب گردی