برپایی ۴۴ موکب در راهپیمایی بزرگ اربعین

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: در اجرای همایش بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی، خیران و هیئت‌های مختلف استان بوشهر ۴۴ موکب در خاک عراق، مرز شلمچه و مسیر زائران برپا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا مطاف صبح امروز در همایش ستاد اربعین استان بوشهر با بیان اینکه مردم ولایت مدار این استان در برگزاری اربعین حسینی حماسه می‌آفریند اظهار داشت: استان بوشهر در برگزاری همایش اربعین حسینی در کربلای معلی حماسه می‌آفریند و در این همایش جهانی نقش ویژه‌ای دارند.

وی، با اشاره به برپایی موکب‌ها از سوی خیران و دست‌اندرکاران ستاد اربعین حسینی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سال گذشته 44 موکب در خاک عراق، مرز شلمچه و مسیر بین راهی زائران تا مرز شلمچه توسط خیران بوشهری برپا شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه سهمیه اسکان برای ستاد اربعین حسینی استان بوشهر 20 هزار نفر اعلام شد تصریح کرد: سال گذشته از طریق موکب‌های ستاد اربعین حسینی استان بوشهر پذیرایی از افزون بر 50 هزار نفر انجام شده که 2.5 برابر سهمیه ابلاغی بود.

مطاف، برپایی 2 موکب در نجف اشرف، 10 موکب در مسیر نجف به کربلا، 14 موکب در شهر کربلا، 5 موکب در مرز شلمچه و 9 موکب در مسیرهای داخلی را از جمله محل‌های برپایی موکب‌های ستاد اربعین استان بوشهر دانست.

وی، با بیان اینکه 20 روز از زائران در این موکب‌ها پذیرایی شد گفت: در این مدت 764 هزار نفر در موکب‌های استان بوشهر اسکان یافتند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به اینکه از زائران در 5 وعده پذیرایی شد خاطر نشان کرد: 3.5 میلیون نفر در این موکب‌ها از زائران کربلا و اربعین حسینی پذیرایی شدند.

901/900

کد خبر: 933995

وب گردی

وب گردی