دولت نیازهای جامعه عشایری را بهبود بخشیده است

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر در ادامه بهبود زندگی عشایر را در دولت غیرقابل‌انکار دانست و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با احصاء و تأمین نیازهای جامعه عشایری زندگی این قشر را بهبود بخشیده است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا حضوری صبح امروز در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر با اشاره به اینکه اداره امور عشایر شهرستان اهر بر شهرستان‌های هریس، ورزقان، هوراند و اهر نظارت می‌کند، اظهار داشت: 2721 خانوار عشایری با 14700 نفر جمعیت در فصل ییلاقی در شهرستان اهر ساکن می‌شوند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر بابیان اینکه عشایر ساکن در شهرستان اهر سالانه 3600 مترمربع ورنی و 1500 مترمربع قالی و قالیچه می‌بافند، گفت: تولید سالانه جامعه عشایری در شهرستان اهر شامل شیر 4700 تن، پشم 150 تن و گوشت 1500 تن میزان تولید سالانه عشایر در اهر است.

وی با اشاره به اینکه عشایر در شهرستان اهر 62 قشلاق برای سکونت دارند، گفت: قشلاق اسکان عشایر در شهرستان‌های اهر و هوراند جمعاً به 75 مورد می‌رسد.

حضوری در ادامه بهبود زندگی عشایر را در دولت تدبیر و امید غیرقابل‌انکار دانست، بیان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با احصاء و تأمین نیازهای جامعه عشایری زندگی این قشر را بهبود بخشیده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از پرداخت تسهیلات 2 میلیارد و 78 میلیون تومان به عشایر با بهره بانکی 4 و 10 درصدی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد، گفت: این تسهیلات در قالب فردی، تشکل‌های عشایری و صندوق‌های خرد زنان عشایر و برای تأمین نقدینگی مشاغل خرد در شهرستان اهر پرداخت کرده‌ایم.

901/900

کد خبر: 933998

وب گردی

وب گردی