وزیر تحصیلات عالی افغانستان: آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم

خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی افغانستان در دیدار با دکتر ولایتی خواستار گسترش روابط‌ علمی ایران و افغانستان شد و آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر علی‌اکبر ولایتی در دیدار با وزیر کشور افغانستان ایران را خانه دوم افغانستان خواند و برای افزایش همکاری های دوجانبه ابراز امیدواری کرد.

دکتر ولایتی با اشاره به مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تاسیس شعبه در کشورهای دوست و همسایه، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل تعداد زیادی دانشجو پذیرش کرده و به واحد فعال این دانشگاه تبدیل شده است.

وی به تحصیل حدود 10 هزار دانشجوی افغانستانی در ایران نیز اشاره کرد و گفت: حدود 16 هزار دانشجوی افغانی از دانشگاه‌ها و مدارس ایرانی فارغ التحصیل شده اند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی زبان، تاریخ و فرهنگ مشترک ایران و افغانستان را باعث افزایش همبستگی و همکاری این دو کشور دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشور دیگری از مهاجران افغان استقبال کرده است، مهاجرتی که از ابتدای مبارزات مردم افغانستان علیه بیگانگان آغاز شد.

خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی افغانستان با اعلام آمادگی برای گسترش و بهبود روابط‌ علمی ایران و افغانستان، گفت: آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیشترین و بهترین همکاری را با ما داشته باشد.

خواجه عمری وجود روابط علمی را باعث ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه‌های افغانستان دانست و با اشاره به همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان از سالیان گذشته به افزایش این روند ابراز امیدواری کرد.

دکتر ولایتی پس از این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان حدود 900 دانشجو دارد.

وی با اعلام آمادگی برای راه اندازی رشته های بیشتر در این واحد، افزود: آماده ایم دانشجویان افغانستانی را در واحدهای دانشگاه آزاد ایران بپذیریم تا پس از فارغ التحصیلی به کشورشان بازگردند.

کد خبر: 934011

وب گردی

وب گردی