طرح «برنامه های علمی» در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اجرایی خواهد شد

دکترمحمدمهدی طهرانچی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در اولین شورای واحد تهران مرکزی از اجرایی شدن طرح "برنامه های علمی" در دانشگاه برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازروابط عمومی واحد تهران مرکزی، طهرانچی درجمع معاونین، مدیران کل و روسای دانشکده های واحد تهران مرکزی با تاکید بر گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: طرح "برنامه های علمی"یک مدل منسجمی است که برای اولین بار در کشور با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین به عنوان یک نظام بهره گیری هدفمند بومی گسترده در آموزش عالی تعریف شده است.
وی افزود: کنترل استانداردهای آموزشی و جهت دهی پژوهشی دو بحث مهم در برنامه های علمی می باشد و در اردیبهشت ماه سال جاری برنامه های علمی را در سامانه قرار می دهیم. به طور محوری تهران مرکزی در حوزه های محیط زیست، علوم و مهندسی ورزش، صنایع خلاق و فرهنگی و مطالعات منطقه ای فعالیت می نماید.
عضوهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی باتاکیدبر هویت بخشی دانشجویان،اظهارکرد: سال اول دانشجویی نقش جدی درهویت بخشی دانشجویان دارد و به همین منظور باید از استادان و پیش کسوتان صاحب سبک استفاده کنیم تابتوانند در هویت بخشی دانشجویان تاثیر گذار باشند. ما بایدروشهای تعاملی با دانشجویان را تغییر دهیم و آموزش کارآمد توام با استاندارد علمی ارائه دهیم .
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پروژه صنایع فرهنگی و خلاق گفت: دانشکده ارتباطات هسته اصلی پروژه صنایع فرهنگی است که رشته های مهندسی، الهیات، زبان انگلیسی، هنر و سایر رشته ها به آن متصل می شوند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این جلسه به تحول اساسی در حوزه ادبیات و الهیات، سبک آفرینی در دانشکده علوم پایه، پایه گذاری یک مکتب فکری در دانشکده مدیریت و همچنین اصلاح هرم اعضاء هیات علمی، راه اندازی شبکه های اجتماعی ملی ، هویت بخشی دانشجویان، کارآفرینی و... تاکید کرد.
در خاتمه این جلسه کلیه حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

204

کد خبر: 934045

وب گردی

وب گردی