قطار مشهد شلمچه بعد از ماه مبارک رمضان راه اندازی می شود

مسئول ستاد اربعین حسینی(ع) خراسان رضوی از راه اندازی قطار مشهد شلمچه بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی فروزان صبح یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی خاص و بهره گیری از تجربیات دوسال گذشته پا در عرصه گذاشته ایم تا بهتر از گذشته به زائران اربعین خدمت رسانی کنیم.

وی افزود: مسئولیت ستاد اربعین هراستان با استاندار است و در خراسان رضوی با جانشینی امور هماهنگی زائران ادامه خواهد داشت و نمایندگان ولی فقیه سپاه پاسداران، سازمان حج و زیارت جمعیت، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری مرکز استان، اوقاف و امور خیریه در این جلسات می توانند حضور داشته باشند.

مسئول ستاد اربعین حسینی(ع) خراسان رضوی ادامه داد: از ۲۰ شهریور ستاد اربعین در شهرستان های کرمانشاه، خوزستان و ایلام آغاز به کار می کند و ۱۰ کمیته اجرایی را در استان خواهیم داشت که کمیته فرهنگی و آموزشی، کمیته حمل و نقل، کمیته اعزام و راهنمایی زایر، کمیته مشارکت های مردمی، بهداشت و درمان، امداد و نجات و اتباع خارجی از جمله آن محسوب می شوند.

وی افزود: وظایف و اختیارات هر کمیته عنوان و ابلاغ شده و دو قضیه باید از ابتدا عملیاتی شود؛ کمیته مستند سازی دستور عمل کشوری اش به دست ما رسیده و اعزام ها امسال به صورت کاروان و شبه کاروان باید صورت گیرد.امسال در ۴ شهر نجف، کربلا، کاظمین و سامرا مسئولیت داریم و در مرزهای استان هیچ مسئولیتی نخواهیم داشت و و دو مرز مهران و شلمچه را انتخاب کرده ایم.

فروزان از راه اندازی قطار مشهد شلمچه بعد از ماه رمضان خبر داد و گفت: مسئولیت گرفتن ویزای دو استان خراسان شمالی و جنوبی به عهده کنسولگری عراق در خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر در مرز شلمچه داشتیم. امسال در کربلا ۳۰ هزار نفر را در بحث اسکان و تغذیه باید پذیرایی کنیم.

مسئول ستاد اربعین حسینی(ع) خراسان رضوی تاکید کرد: در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا ۴ مدیر را انتخاب کرده ایم و برای هر محور از اکنون یک نماینده تام الختیار باید مشخص کنیم. این ۴ نفر از هم اکنون باید کارشان را شروع کنند.

901/900

کد خبر: 934063

وب گردی

وب گردی