احداث بازارچه های صنایع دستی گامی مهم در حمایت از تولید داخلی است

استاندار مرکزی در آیین آغاز عملیات اجرایی سیزدهمین بازارچه صنایع دستی استان در شهر نیم ور، گفت:احداث بازارچه های دائمی صنایع دستی در استان گامی مهم در حمایت از تولید کنندگان و ایجاد بازار های فروش جدید است.

به گزارش ایسکانیوز، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: حمایت از صنایع دستی و توسعه تولید آن، حمایت از کالای کاملا ایرانی است که از مصالح، ابزار، هنر و نیروی انسانی کاملا بومی بهره می برد، از این رو احداث بازارچه های دائمی صنایع دستی در استان گامی مهم در حمایت از تولید کنندگان و ایجاد بازار های فروش جدید است.

وی افزود: امیدوارم با پیگیری و حمایت نماینده مجلس، مدیرکل میراث فرهنگی و دیگر مسئولان هر چه زودتر این بازارچه احداث شود و در دهه فجر 97 به بهره برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در حاشیه این مراسم گفت: در دولت تدبیر و امید، احداث 12 بازارچه دائمی صنایع دستی در استان هدف گذاری شد که از این میان 4 بازارچه در شهرهای اراک، محلات، خمین و خنداب با مرمت بناهای تاریخی ایجاد شده است. همچنین 6 بازارچه نوساز در شهرهای ساوه، دلیجان، خمین، قورچی باشی، شازند و آشتیان نیز احداث شد و بازارچه شهرهای کمیجان و فراهان نیز در دست احداث است.

حسینی افزود: حمایت از صنایع دستی، نمود عینی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است و از سوی دیگر منبع بسیار مناسب تولید شغل برای جویندگان کار است چراکه با آورده بسیار اندک مالی و تلفیق آن با هنر می توان سود کلان اقتصادی را بدست آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این بازارچه در شهر نیم‌ور با 10 غرفه مجهز ساخته می شود و به صورت تقریبا رایگان در اختیار هنرمندان برجسته این شهر قرار می گیرد.

وی افزود: بر این اساس هنرمند تنها کافی است هزینه ماهیانه آب، برق و گاز کارگاه خود را تقبل کند و کل بنا را بصورت رایگان دریافت نماید و در مقابل باید صنایع دستی با کیفیت و مورد تائید اداره کل میراث فرهنگی را ارائه نماید.

901/900

کد خبر: 934075

وب گردی

وب گردی