انتصاب های فامیلی چه بر سر بانک دی  آورد؟ / اسامی افرادی که در لیست 100 نفره بانک دی گنجانده شدند

در شرایطی که بانک دی در سالیان اخیر با بحران ها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند و پس از کشف باند اختلاس در این بانک با شرایط نابسامانی روبرو شده ، انتصابات سیاسی در این بانک بر مشکلات ساختاری این بانک افزوده است.  

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ براساس آنچه کانال اصلاحات نیوز نوشته است، در سال مالی گذشته و در پی ناتوانی تیم مدیریتی جدید و عملکرد غیر قابل قبول اعضای هیات مدیره، بانک دی با زیان غیر قابل باور ۱.۳ هزار میلیارد تومانی روبرو شده است.

در همین شرایط و تنها در بهمن ماه سال گذشته با وجود هزینه های فراوان تبلیغاتی ۴۰۰۰ میلیارد ریال از سپرده های خود را از دست داد و با ضرر عملیاتی روزانه ۱۱۰ میلیارد ریال مواجه بود.

گرچه در گزارش بعد از مشکلات جدی بانک دی به قرارداد تبلیغاتی گزاف دی و بهمن سال گذشته نیز خواهیم پرداخت اما مساله بسیار اساسی این است که مجموع درآمد تسهیلات اعطایی بانک دی از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا بهمن ماه در حالی ۱۷,۲۹۲ میلیارد ریال بوده که مجموع سود سپرده پرداختی این بانک در طی مدت مشابه بالغ بر ۴۲,۶۷۵ میلیارد ریال می باشد که نشان از عملکرد بسیار نامطلوب این بانک در سال ۱۳۹۶ دارد. ( کسری ۲۵۰۰ میلیارد تومنی سود پرداختی به درآمد دریافتی در یازده ماهه ۹۶ ) .

لازم به ذکر است مانده تسهیلات اعطایی پایان بهمن ماه این بانک بالغ بر ۱۰۶,۵۴۰ میلیارد ریال و مانده سپرده های سرمایه گذاری ۲۰۸,۱۶۱ میلیارد ریال بوده است (۱۰ هزار میلیارد تومن کسری تسهیلات اعطایی نسبت به سپرده ها ).

بنا به گزارش ها علی فتحعلی که پیش از این از سمت مدیرعاملی بیمه آرمان عزل شده بود، بدون هیچ گونه سابقه حضور و فعالیت در سیستم بانکی و با پشتیبانی ندیمی بوشهری معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد به عضویت در هیات مدیره بانک دی منصوب شد.

فتحعلی نایب رئیس هیات مدیره این بانک که خود در شرف بازنشستگی است، پس از انتصاب برادر خود به سمت قائم مقامی لیزینگ بانک دی، داماد خود را به عنوان معاون شرکت تجارت الکترونیک دی منصوب کرد.

حال نکته اینجاست که بنیاد شهید تا چه حد به منافع سهامداران این بانک که از خانواده معزز شهدا هستند حساس است و آیا مدیران بانک اساساً خود را مدیون خانواده شهدا و سهامداران می دانند یا قصد دارند با ادامه مدیریت طایفه ای خانواده شهدا را بیش از این متضرر نمایند؟

از سوی دیگر آیا جناب آقای شهیدی رئیس محترم بنیاد شهید همچنان به بخشنامه شماره ۷۰۹۱/ص د م/ ۹۶ خود مبنی بر ممنوعیت به کار گیری و اشتغال بستگان نسبی و سببی در مجموعه های تحت کنترل بنیاد پایبند است؟ آیا اشاره ایشان در خصوص به کارگیری فرزندان شهدا و جانبازان شامل خاندان آقای فتحعلی نیز است؟

در همین رابطه شنیده می شود، محمدرضا سهم دینی رییس هیات مدیره پسر عمو مسئول حر، مسلم یاری پسر دایی مسئول دفتر و سجاد یاری رییس دفتر هیات مدیره پسر دایی محمدرضا مسئول انتظامات این مجموعه است که البته اکثر انتصاب های صورت گرفته در شرکت های تابعه در حال انجام است.

همچنین سایر اقوام مهردادی، مشورت، دهنوی، سلیمانی، افخمی، محمودیان، حسینی و بسیاری دیگر، نام افرادی است که طی یکسال گذشته در لیست 100 نفره جذب شده به این مجموعه افزوده شده اند.

400

کد خبر: 934083

وب گردی

وب گردی