پورشیب: حضور در المپیک، کار هر کسی نیست/ ادغام وزن‌های کاراته، کار ما را سخت کرده

کاپیتان تیم ملی کاراته ایران گفت: با توجه به اینکه بسیاری از وزن های کاراته با یکدیگر ادغام شده، رقابت برای ورزشکاران تمام کشورها بسیار سخت شده است.

ذبیح الله پورشیب در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد برنامه های خود برای حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اظهار داشت: اردوهای تیم ملی کاراته بعد از تعطیلات نوروز آغاز شد و در حال حاضر دومین مرحله اردوها را پشت سر می گذاریم. ان شاءالله با برنامه ریزی صحیح فدراسیون، کادر فنی و تلاش و تمرینات خودمان در مسابقات مهم، حضور قدرتمندی خواهیم داشت و بهترین نتایج را برای کشور عزیزمان به دست می آوریم تا به امید خدا سهمیه المپیک را نیز کسب کنیم.

وی با اشاره به مسیر سختی که برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو ادامه داد: حضور در المپیک، کار هر کسی نیست و کسانی که لیاقتش را داشته باشند به این مسابقات می روند. با توجه به اینکه بسیاری از وزن های کاراته با یکدیگر ادغام شده، رقابت برای ورزشکاران تمام کشورها بسیار سخت شده است. امیدوارم با برنامه ریزی خوب بتوانیم در مسابقات مختلف قدرتمندانه حاضر شویم تا امتیازات کامل را به دست آوریم.

کاپیتان تیم ملی کاراته ایران تصریح کرد: همه از کاراته ایران توقع دارند چون پتانسیل بالایی دارد. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید از کاراته حمایت کنند، همان طور که توقع دارند نتایج خوبی بگیریم و حتی در المپیک بدرخشد، پس باید چتر حمایت خود را روی سر ما باز کنند. مطمئنا وقتی مورد حمایت قرار بگیریم، ما نیز توقعات را برآورده خواهیم کرد و از المپیک نیز سربلند بیرون می آییم.

پورشیب در خصوص سال پر ترافیک کاراته و در پیش بودن مسابقات قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی، قهرمانی جهان و لیگ جهانی افزود: هر کدام از این مسابقات شرایط خاص خود را دارد. ما از خرداد ماه به طور مداوم تا پایان سال 1397 تقریبا هر ماه یک مسابقه داریم. تا پایان سال 2018 نیز به ترتیب قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان را در پیش داریم که هر کدم از آنها برای ما مهم هستند. همچنین لیگ جهانی را داریم که برای کسب امتیازات لازم جهت حضور در المپیک، اهمیت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در تمام این مسابقات شرکت می کنیم چرا که اگر شرکت نکنیم از سایر رقبا عقب می افتیم. تا الان نیز چند مسابقه را از دست داده ایم و از نظر امتیازی عقب افتاده ایم .خیلی از نفرات ما که رنکینگ بالایی داشتند به دلیل غیبت در 3، 4 مسابقه از 6 مسابقه سال 2018 عقب افتادند اما امیدوارم از این پس در تمام مسابقات شرکت کنیم.

604

کد خبر: 934109

وب گردی

وب گردی