دانشجویان می توانند با توان فنی و تخصص علمی خود محصولات ایرانی با کیفیت تولید کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس گفت: همان طور که می دانید دانشجویان بخشی از پیکره اجتماع هستند و با توجه به نیازهای خاصی که در بحث استفاده از تجهیزات دارند می توانند نقش موثری را در راستای حمایت از کالای ایرانی ایفا کنند.

دکتر محمد ناظمی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در راستای سال حمایت از ایرانی گفت: با توجه به بخشنامه ای که ابلاغ شده است در استان نیز ستاد توجه به فرمان مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی تشکیل شده است که روسای واحدها نیز عضو آن هستند.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفته است تا نیازها و مایحتاج واحد حتما از کالاهای ایرانی تهیه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس گفت: البته پیش تر از این نیز دیدگاه ما استفاده از کالا، مواد و مصالحی بود که به دست هموطنانمان ساخته می شد اما با نام گذاری که توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است رسالت ما سنگین تر شده است.

وی افزود: در این راستا در واحد طبس برنامه ریزی کرده ایم تا امکاناتی که مورد نیاز دانشگاه، دانشجویان و اساتید است از پتانسیل محصولات داخلی استفاده شود و اگر ضعفی در راستای رفع این نیازها نیز وجود داشته باشد، حتما برطرف شود.در موارد ضروری نیز ممکن است امکان توان یا تکنولوژی داخل کشورمان در تولید یک محصول وجود نداشته باشد تنها در چنین شرایطی می توان برای خرید کالای غیر ایرانی اقدام کرد، هر چند تصور نمی کنم مشکلی در زمینه عدم وجود کالای غیر ایرانی داشته باشیم.

دکتر ناظمی بیان کرد: در منطقه ای مانند شهر طبس بحث تولید و فروش محصولات بومی خود شهرستان مطرح می شود این مسئله در راستای اجرای دستورالعمل حمایت از کالای ایرانی برای شهرستان طبس اولویت بیشتری دارد یعنی افرادی در روستاها و سایر مناطق با امکانان کم تولیدات و محصولاتشان را با سختی ها و مشکلات زیاد تهیه می کنند، بتوانند آن ها را در سطح شهرستان و استان عرضه کرده و به فروش برسانند.

وی با اشاره به پنانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از کالای ایرانی افزود: در زمینه حمایت از کالای ایرانی می توان به تولید و فرآوری خرماهای واحد طبس اشاره کرد و امیدواریم این مسئله با راهنمایی و مساعدت مسئولان استان و سازمان هر چه زودتر به بهره برداری برسد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس گفت: برنامه ریزی های لازم در راستای دستگاه ها و تجهیزات کامل فرآوری خرما و تولید خرمای سلامت هستیم تا بتوانیم دستگاه های لازم را در داخل خود واحد مستقر کنیم . در حال حاضر به شدت پیگیر اخذ مجوز های مربوطه هستیم تا بتوانیم یک محصول با برند ایرانی با تکیه بر تولید داخلی در سطح شهرستان، استان و کشور داشته باشیم.

دانشجویان بخشی از پیکره اجتماع هستند و با توجه به نیازهای خاصی که در بحث استفاده از تجهیزات دارند می توانند نقش موثری را در راستای حمایت از کالای ایرانی ایفا کنند

وی با اشاره به مشارکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از کالای ایرانی افزود: همان طور که می دانید دانشجویان بخشی از پیکره اجتماع هستند و با توجه به نیازهای خاصی که در بحث استفاده از تجهیزات دارند می توانند نقش موثری را در راستای حمایت از کالای ایرانی ایفا کنند. به عنوان مثال می توانند لوازمی که در طول تحصیل استفاده می کنند را بررسی و نوع ایرانی آن را خریداری کنند. تمامی دانشجویان به عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه دارند از تولیدات داخلی خود در راستای ارتقای کیفیت ، بهبود اقتصاد و ... حمایت کنند.

دکتر ناظمی در پایان تاکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس تاکید بسیاری بر حمایت از کالای ایرانی دارد به طوری که دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی، توان فنی و تخصص علمی خود بتوانند اقدامات مناسبی انجام داده و با استفاده از تمامی توان خود محصولی که از خارج وارد میشد و موجب ضرر و زیان و خروج ارز از کشورمی شد را حذف کرده و بتوانند محصولات ایرانی با کیفیتی تولید کنند.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 934123

وب گردی

وب گردی