مصدومیت یک آتش نشان در آتش سوزی کارگاه تولیدی-صنعتی در چهاردانگه

سخنگوی سازمان آتش شنانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مصدومیت یک آتش نشان در آتش سوزی کارگاه تولیدی-صنعتی در چهاردانگه خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره جزئیات این حادثه گفت: ظهر امروز یک کارگاه آتش سوزی درکارگاه تولیدی و صنعتی در محله چهار دانگه، جاده حسین آباد دچار آتش سوزی شد.

به گفته وی، این حادثه در ساعت 12:53 ظهر امروز در پی تماس از طرف آتش نشانان ایستگاه چهاردانگه اعلام شد و بلافاصله 3 ایستگاه آتش نشانی، تانکر آب و نیروهای پشتیبانی از اتش نشانی شهرداری تهران به محل حادثه اعزام می شوند.

سخنگوی سازمان آتش شنانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: گفتنی است محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی شهرداری و آتش نشانی تهران بود و آتش نشانان به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند، عوامل آتش نشانی چهاردانگه نیز در محل حادثه حضور داشتند و مشغول عملیات بودند. محل آتش سوزی دو باب سوله در مجاورت یکدیگر بود که مساخت مجموع آن ها حدود 450 متر مسقف و دارای سقف های شیروانی بود.

ملکی بیان کرد: یکی از این سوله ها کارگاه تولید تینر و مواد نفتی قابل اشتعال بود و تینر در بشکه ها با ظرفیت های مختلف در آن نگهداری می شد.سوله مجاور نیز کارگاه تولید ام دی اف برای ساخت کابینت بود که دچار آتش سوزی شده بود .

وی اضافه کرد: هر دو سوله کاملا شعله ور بود و شدت آن به حدی بود که از زیر سقف ها آتش به بیرون می زد و چندین متر ارتفاع داشت ؛ همچنین باعث شده بود سقف ها کاملا تخریب شود. حتی آتش نشانان برای انجام عملیات مجبور شدند دیوار ها را بشکافند که بتوانند سریع تر به کانون اصلی آتش سوزی دست پیدا کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش نشانان تهرانی توانستند با کمک عوامل آتش نشانی چهاردانگه آتش را تحت کنترل خود در آوردند. همچنین از سرایت آتش و گسترش بیشتر به اطراف جلوگیری شد.

همچنین یک دستگاه کامیونت که مشغول تخلیه و جا به جا کردن ظروف مایعات تینر بود نیز در محل حادثه وجود داشت که دچار آتش سوزی شده بود، آتش نشانان عملیات خود را در راستای خاموشی این خودرو نیز ادامه دادند.

وی تاکید کرد : یک نفر از آتش نشانان تهرانی دچار مصدومیت و سوختگی جزئی از نقاط مختلف بدن شده بود که به عوامل اورژانس تحویل داده شدو در حال حاضر آتش تخت کنترل است . خطر سرایت آن به اطراف وجود ندارد، تا دقایقی دیگر که آتش به طور کامل خاموش شود،آتش نشانان تهران نیز محل حادثه را به عوامل آتش نشانی چهاردانگه برای بررسی بیشتر و برآورد ابعاد خسارت تحویل می دهند.

701

کد خبر: 934130

وب گردی

وب گردی