زارعی: شکست تروریست ها در سوریه به معنی شکست اسرائیل در منطقه است

کارشناس مسائل منطقه گفت: اسرائیل معتقد است آزاد سازی سرزمین های تحت اشغال تروریست ها به معنای مانوری برای آزاد سازی فلسطین است.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه و منطقه اظهار داشت: تجاوزات رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر که به شکستن حریم حقوقی کشورهای دیگر منجر شد، ناشی از احساس شکستی است که صهیونیست ها از روند تحولات منطقه متحمل شده اند، لذا این احساس شکست آن ها را به اقدامات جنون آمیز وا داشته است.

وی افزود: حمله رژیم صهیونیستی به نقطه ای در کشور سوریه با آگاهی از حضور تعدادی از نیروی مستشاری ایران در آن نقطه، یک اقدام جنون آمیز به حساب می آید؛ سرمداران اسرائیلی بارها اعتراف کرده اند که توانایی مقاومت در برابر جمهوری اسلامی ایران را ندارند لذا پاسخ به این حمله می تواند فارق از طاقت آن ها باشد.

زارعی ادامه داد: بنده تصور نمی کنم که صهیونیست ها بتوانند در نهایت ، مسئله اصلی خودشان که قدرت گرفتن جبه مقاومت در برابر اشغال گری و تجاوز است را حل کنند و از این وضعیت خارج شوند.

این کارشناس با بیان این که میدان جدیدی برای توسعه فعالیت اسرائیل به وجود نمی آید تصریح کرد: اقدامات مشترک عربستان و اسرائیل بیش از آن که یک وضعیت جدیدی را پدید آورد، شرایطی را به وجود می آورد که هر دو رژیم در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.

وی در تشریح اقدامات ایران در مقابل تحرکات رژیم صهونیستی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید روند فعلی در منطقه را ادامه دهد؛ در واقع آن چیزی که اسرائیل را ناراحت و وادار به حمله به پایگاه T4 کرده است فعالیت های ایران در منطقه است که باید این فعالیت ها را ادامه دهد یعنی باید بهانه اصلی که نگرانی رژیم صهیونیستی است را زنده نگه دارد.

زارعی تاکید کرد: شکست تروریست ها در سوریه در واقع شکست رژیم صهیونیستی در منطقه است؛ اسرائیل معتقد است آزاد سازی سرزمین های تحت اشغال تروریست ها به معنای مانوری برای آزاد سازی فلسطین است یعنی نگاه اسرائیل به این موضوع این گونه است.

این کارشناس در پایان گفت: رژیم صهیونیستی می داند هنگامی که تروریست در سوریه طی یک جنگ سخت شکست می خورد، این جرات را به نیروهای مقاومت می دهد که آماده برای انجام طرحی برای آزاد سازی فلسطین شوند.

302

کد خبر: 934145

وب گردی

وب گردی