باشه آهنگر: سینما باید حمایت شود/دانشگاه آزاد بازتاب فعالیت هنری خود را می بیند

کارگردان فیلم «سرو زیر آب»، گفت: اگر از سینما و فیلم ها حمایت رسانه ای نشود، فیلم ها زمین می خورند. در حال حاضر چند فیلم در حال اکران است که به خوبی از آنها حمایت می شود و فروش خوبی هم دارند.

محمدعلی باشه آهنگر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اکران فیلم «سرو زیر آب»، اظهار کرد: «سرو زیر آب» در جشنواره جهانی فیلم فجر چندین بار اکران می شود. زمان دقیق اکران عمومی آن هم هنوز مشخص نشده اما برای اطلاعات این فیلم باید از تهیه کننده پرسید.

کارگردان فیلم «بیداری رویاها» درباره جشنواره جهانی فیلم فجر، گفت: بسیاری از فیلم ها که در جشنواره ملی فیلم فجر حضور نداشتند، در حال حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند و تجربه نشان داده که مردم از این فیلم ها استقبال می کنند.

** جشنواره جهانی فیلم فجر یکی از پربار ترین جشنواره های دنیاست

باشه آهنگر با اشاره به اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر یکی از پربارترین جشنواره های دنیاست، افزود: وقتی در یک جشنواره نزدیک به چندصد نفر میهمان خارجی حضور فعال دارند یعنی امور به درستی انجام شده و همه از برگزاری این فستیوال راضی هستند.

وی به نظم و برنامه ریزی این جشنواره اشاره کرد و گفت: همه چیز در جشنواره جهانی فیلم فجر به موقع و در اسرع وقت انجام می شود. کیفیت نمایش ها، برخورد میزبانان و همچنین پذیرایی از آنها بسیار معقول و مناسب است.

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» با اشاره به اینکه هتل میهمانان نزدیک به مرکز شهر قرار دارد، یادآور شد: محل استقرار هتل ها بگونه ای است که میهمانان به راحتی بتوانند با مردم شهر ارتباط برقرار کنند. هتل ها را مرکز شهر انتخاب کردند که احیانا شایعه ای مبنی بر اینکه میهمانان در قرنطینه هستند، در میان مردم و خارجیان پیش نیاید.

باشه آهنگر ادامه داد: جشنواره این امکان را در اختیار میهمانان قرار داده که از برخی از رستوران های نزدیک پردیس چارسو غذاهای ایرانی را استفاده کنند و از همه جهت با فرهنگ ایرانی آشنا شوند.

وی همچنین درباره چگونگی حمایت از محصولات فرهنگی مانند آثار سینمایی، اظهار کرد: تجربه تاکنون نشان داده هنگامی که برای یک فیلم به خوبی تبلیغ شود، بسیاری از فیلم ها فروش قابل توجهی پیدا می کنند.

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» به فروش قابل توجه فیلم ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: چند سال اخیر فیلم های سینما در ایام نوروز به خوبی فروخته اند. مسلما هنگامی که تلویزیون و بیلبوردهای شهری یک فیلم را تبلیغ کنند، از فیلم های سینما هم به خوبی استقبال می شود.

باشه آهنگر در ادامه به حمایت رسانه های داخلی از فیلم های اکرانی سینما اشاره کرد و افزود: اگر رسانه های داخلی از سینمای ملی به خوبی حمایت کنند،سرمایه های عظیم به بخش فرهنگ بازمی گردد.

وی تصریح کرد: سینما یک خاصیتی دارد که هر چقدر هم در هر بخشی کار کند، بازتابش را به خوبی منعکس می کند و به سینما برمی گردد.

** اگر از آثار سینمایی حمایت نشود، فیلم ها زمین می خورند

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» با اشاره به اینکه حمایت از فیلم ها در گرو تبلیغ بیشتر است، اظهار کرد: اگر از سینما و فیلم ها حمایت رسانه ای نشود، فیلم ها زمین می خورند. در حال حاضر چند فیلم در حال اکران است که به خوبی از آنها حمایت می شود و با اطمینان می توان گفت فروش خوبی هم می تواند داشته باشد اما از برخی فیلم ها که حمایت نمی شود، توقع فروش هم نباید داشت.

باشه آهنگر گفت: همانطور که شرایط برای حمایت از برخی از کالاهای ایرانی مهیاست، باید برای سینما هم این اتفاق پیش آید. در همه نقاط دنیا سینما یک تخفیفات و شرایط ویژه دارد که به وضعیت فرهنگ آن کمک می کند.

وی به اهمیت کیفیت آثار در پروسه حمایت از محصولات فرهنگی اشاره کرد و افزود: بی شک کیفیت آثار در پروسه حمایت از سینمای ایرانی اهیمت بسیاری دارد. در طول یک سال تقریبا نزدیک به 190 فیلم ساخته می شود که از این میان بیش از نیمی از این آثار استانداردهای لازم را دارا هستند و قابلیت اکران در جشنواره های داخلی و خارجی بسیاری را دارند.

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» ادامه داد: بسیاری از فیلم های ایرانی در سینما و جشنواره های مختلف حضور دارند و مورد پسند مردم نیز درآمده اند.

باشه آهنگر با اشاره به اینکه این سینما برای خودمان است و وارداتی نیست، گفت: قصه هایی که در سینمای ما ساخته می شود، بطور کامل مسائل جامعه خودمان است. دبا ساختن فیلم های بهتر، می توان امید و نشاط بیشتری را به مردم تزریق کرد چراکه مردم در حال حاضر خسته و گرفتار مشکلات پیرامونی خودشان در جامعه مانند مسائل اقتصادی و مشکلات منطقه هستند.

وی همچنین درباره امید دهی سینما به مردم، گفت: در جامعه برخی بی عدالتی ها و مشکلات مردم را نا امید می کند که بهتر است سینما با داستان های جدید خود، امید مردم را بیشتر از گذشته کند و از بار سنگین مردم بردارد.

** هر قدمی که دانشگاه آزاد اسلامی در راستای هنر برداشته، بازتاب پیدا می کند

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» در ادامه درباره تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر کشور، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با ایجاد واحدهای مختلف و افزایش دانشکده های هنر، تأثیر بسیاری در پیشرفت جامعه هنری داشته باشد.

باشه آهنگر افزود: تاکنون هر ریالی که در حوزه فرهنگ به درستی هزینه شود، می تواند بازتاب مناسب داشته باشد. بسیاری از مشکلاتی که در کشور با اقتصاد برطرف نمی شود را با اطمینان می توان با هنر درست کرد. دانشگاه آزاد اسلامی هر قدمی در راستای هنر برداشته باشد، حتما این قدم به خوبی انعکاس پیدا می کند و به سمت خودش بازمی گردد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از جوانان ما از طریق دانشگاه آزاد و دانشکده های هنر و معماری در شهرهای مختلف ایران، توانستند در رشته های هنری بخصوص سینما حضور پیدا کنند و با خلاقیت های بسیار خود، در این حوزه فعالیت کرده اند چراکه دانشگاه توانسته در امر آموزش کمک های بسیاری به دانشجویان کند.

503

کد خبر: 934154

وب گردی

وب گردی