جانبازان شاهدان زنده نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول جانبازان را شاهدان زنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گنجینه تمام ناشدنی فرهنگ ایثار و جانفشانی عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علیرضا اسفندیاری مقدم در مراسم تجلیل از جانبازان استان گلستان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع) و اعیاد شعبانیه گفت: بسیار خرسندیم برای چندمین بار میزبان چنین جشن باشکوهی که به پاس همه فداکاری‌ها و رشادت‌های جانبازان گرامی تدارک دیده شده هستیم و این مراسم کمترین کاری است که در جهت حفظ ارزش‌های شما بزرگواران می‌توان انجام داد.

اسفندیاری مقدم جانبازان را شاهدان زنده نظام مقدس جمهوری اسلامی و گنجینه تمام ناشدنی فرهنگ ایثار و جانفشانی دانست و افزود: شاید ظاهرا جنگ به اتمام رسیده باشد اما همچنان در جامعه نیازمند حفظ فرهنگ ایثار و جانبازی هستیم چراکه جانبازان عزیز بالاترین دارایی یک انسان یعنی جان شیرین خویش را در راه خدا در طبق اخلاص قرار دادند.

وی با توجه به اینکه اولین رئیس واحد علی آباد کتول از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده است، اظهار کرد: در دانشگاهی که ما در آن میزبان شما جهادگران جنگ سخت و نرم توامان هستیم قریب به هزار نفر از دانشجویان خانواده شهدا و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند و واحد علی آباد کتول خانه دوم این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی استان گلستان به لحاظ تحصیلات تکمیلی در مقاطع تحصیلی مختلف با درجه دانشگاهی بسیار بزرگ است، آمادگی این واحد دانشگاهی را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر کارگاه‌ها، رخدادهای علمی، فرهنگی و ورزشی و همچنین ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و پژوهشی به کلیه نهاد های استان و شهرستان به ویژه جانبازان و ایثارگران اعلام کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین فلاح، امام جمعه مزرعه کتول با بیان اینکه ایثار حضرت ابوالفضل بوده که جایگاه ایشان را متعالی کرده است، اظهارکرد: « از مهمترین ویژگی‌های جانبازان و ایثارگران، ایمان به خدا، دلدادگی، عشق نسبت به اهل بیت و ائمه معصومین(ع) و تبعیت از ولایت فقیه بوده و این شاخص‌ها است که جانبازان را به عنوان شهدای زنده زمان حال معرفی کرده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، خدمات رسانی مطلوب به این قشر معزز و معظم را از وظایف شرعی و ذاتی تمامی نهادها عنوان کرد.

فلاح نفس کشیدن جانبازان را نیز نوعی عبادت خواند و افزود: جانبازان با استقامت و تحمل سختی‌ها و ناملایمات و مشقّت‌ها در دوران دفاع مقدس، جسم و جان خود را در راه تحقق دین الهی فدا کرده و با این عمل خود آن را با خدا معامله کردند.

در پایان این مراسم علی اصغر فاضلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از دکتر علیرضا اسفندیاری مقدم رئیس واحد علی آباد کتول به پاس همت و تلاش و همکاری شایسته وی در تکریم خانواده جانبازان، شهدا و ایثارگران تجلیل کرد.

آئین تجلیل از جانبازان استان گلستان که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان و جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرستان در واحد علی آبادکتول برگزار شد، با اجرای موسیقی محلی و نمایش طنز همراه بود.

کد خبر: 934168

وب گردی

وب گردی