وزیر تحصیلات عالی افغانستان از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد

وزیر تحصیلات عالی افغانستان و هیات همراه از مرکز اسناد علمی، کتابخانه مرکزی دکتر حبیبی و مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر نجیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی افغانستان ظهر امروز پس از دیدار با دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و حضور در نشست خبری مشترک، از واحد علوم و تحقیقات بازدید کرد.

در این نشست خبری، دکتر ولایتی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی، سنتی و... بین ایران و افغانستان از اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی جهت بورسیه دانشجویان افغانستانی در رشته های تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

دکتر نجیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالیه افغانستان نیز در این نشست، گفت: خوشبختانه همکاری های خوبی میان دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی افغانستان وجود داشته که تلاش داریم این تعامل و همکاری را گسترش دهیم.

دکتر خواجه عمری و هیات همراه سپس از مرکز اسناد علمی و کتابخانه مرکزی دکتر حبیبی و مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بازدید و در جریان ظرفیت ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی قرار گرفتند.

در جریان این بازدید، دکتر سعید رضایی رئیس مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی بخش های مختلف این مجتمع را برای هیات وزارت تحصیلات عالی افغانستان معرفی و فعالیت های آن را تشریح کرد.

همچنین وزیر تحصیلات عالی افغانستان و هیات همراه پس از بازدید از واحد علوم و تحقیقات با دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابراز رضایت وزیر تحصیلات عالی افغانستان از بازدید واحد علوم و تحقیقات، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد که در هر منطقه‌ای از افغانستان که دولت و وزارت تحصیلات عالی تشخیص دهند، واحدهایی چون واحد علوم و تحقیقات ایجاد کند، مشروط بر اینکه همکاری کامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و طرف افغانستانی وجود داشته باشد تا بتوانیم بدون محدودیت، دانشجو جذب کنیم که این امکانات مورد استفاده قرار گیرند.

در این بازدید دکتر بری صدیقی معاون دانشجویی وزارت آموزش عالی افغانستان، دکتر سیدفرهاد شهیدزاده رئیس انسجام وزارت تحصیلات عالی، دکتر فیصل امین رئیس ترفیعات تحصیلات عالی، محمدضیاء ساحل رئیس نشریات تحصیلات عالی، محمدامیر کامه‌وال رئیس دانشگاه های خصوصی تحصیلات عالی، دکتر سعید کاکر رئیس دانشگاه پلی‌تکنیک، دکتر ذبیح‌الله اسدی رئیس دانشگاه شهیدربانی، دکتر فایز رئیس دانشگاه هرات به همراهی تنی چند از مسئولان وزارت تحصیلات عالی افغانستان، دکتر نجیب‌الله خواجه عمری را همراهی کردند.

203

کد خبر: 934199

وب گردی

وب گردی