استفاده از ظرفیت بزرگ بسیج در فرهنگ سازی مصرف آب و برق

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو خواستار استفاده از ظرفیت بزرگ بسیج در فرهنگ‌سازی مصرف آب و برق شد و افزود: نقش بسیج در کمک به فرهنگ سازی مصرف و نهادینه شدن فرهنگ و گفتمان مصرف بسیار با اهمیت است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صدیقه ببران در نشست هماهنگی فرماندهان بسیج صنعت آب و برق با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما و شروع استفاده از وسایل سرمایشی، گفت: با شروع فصل گرما، 20 هزار مگاوات انرژی صرف تامین برق وسایل سرمایشی می‌شود.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو ظرفیت عظیم بسیج در حوزه فرهنگ‌سازی را بسیار مهم خواند و افزود: بسیج همواره و در همه صحنه‌ها کمک حال کشور بوده است.

او خود انگیزشی، داوطلبانه، اصول اخلاقی، کارگروهی، روحیه مشارکت، عدم وابستگی حزبی و جناحی، روحیه فرصت‌گرایی و آینده‌نگری، نگاه عام‌المنفعه و گستردگی در جامعه را از ویژگی‌های مهم بسیج دانست و افزود: بسیج حلقه قوی اتصال مردم است و باید از این ظرفیت کلان و ویژگی منحصر به فرد استفاده شود.

ببران 90 درصد از حجم آب مصرفی را متعلق به حوزه کشاورزی دانست و گفت: حدود شش درصد از این مایع حیاتی در بخش شرب و حدود چهار درصد در حوزه صنعت مصرف می‌شود.

او اشکال اساسی را در بد مصرفی بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: برای تولید هر هندوانه 286 لیتر آب مصرف می‌شود و این درحالی است که در سیستان و بلوچستان هندوانه‌هایی که با این حجم آب تولید می‌شوند از مصرف هم خارج می‌شوند.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو به استفاده از توان بسیج در بخش‌های کشاورزی و روستایی اشاره کرد و گفت: استفاده بی حد و اندازه از چاه‌های غیرمجاز و حقابه‌های زیست محیطی از دیگر چالش‌های این بخش است.
ببران به تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی با مصوبه دولت اشاره کرد و گفت: مقوله کم آبی در کشور از سال‌های گذشته و از زمان نیاکان ما وجود داشته است و براساس برآوردهای علمی تا 10 سال دیگر نیز ادامه دارد از این رو سازگاری با کم آبی باید به عنوان یک اصل قرار گیرد و زودگذر نباشد.

او تصریح کرد: مردم زمانی متوجه اهمیت تولید برق از پنل‌های خورشیدی می‌شوند که ارزش انرژی و آب برای آنان مشخص شود و وزارت نیرو تلاش دارد در پرتو نگاه عدالت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی برای همگان دسترسی به نعامت آب و برق را فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو نقش بسیج در کمک به فرهنگ سازی مصرف و نهادینه شدن فرهنگ و گفتمان مصرف را بسیار با اهمیت دانست و گفت: وزارت نیرو با برگزاری جلساتی با مدیران صداوسیما و استفاده از ظرفیت فضای مجازی سعی در ایجاد فرهنگ مدیریت مصرف دارد.

402

کد خبر: 934201

وب گردی

وب گردی