امکان توسعه بهره‌برداری از آب زیرزمینی وجود ندارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در سال 96 تعداد 29 دستگاه ادوات غیرمجاز حفاری از جمله تراکتور، دکل و دیگر تجهیزات حفاری در استان توقیف شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس «حسینی» با اشاره به محدودیت برداشت آب زیرزمینی، اظهار کرد: در استان گلستان امکان توسعه بهره‌برداری از آب زیرزمینی وجود ندارد، از این‌رو از 10 سال گذشته تاکنون مجوز جدیدی برای آب زیرزمینی جهت بخش کشاورزی صادر نشده است.

وی افزود: در این استان 34 شرکت وموسسه حفاری مجاز وجود دارد که می‌توانند کار حفاری، لایروبی و کف‌شکنی چاه‌های مجاز را انجام دهند و برای هر گونه تردد نیاز به کارت تردد صادره از سوی شرکت آب منطقه‌ای دارند و مشاهده موارد تخلف مشمول جرایم سنگین است.

حسینی یادآور شد: هرگونه حفاری غیرمجاز در بخش آب زیرزمینی مشمول جرایم سنگین، از جمله توقیف همه ادوات آن‌ها و سایر جرایم می‌شود و حفاران غیرمجاز باید به‌دنبال معیشت و شغل جایگزین باشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان با قدردانی از مشارکت کشاورزان و دستگاه‌های ذی‌ربط و رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی، تصریح کرد: این اقدام نقش موثری در جلوگیری از حفاری چاه‌های غیرمجاز داشته و امیدواریم در سال جدید که با کم‌آبی مواجه هستیم، همکاری بیشتری بعمل آید.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان بالغ بر 20 هزار حلقه چاه مجاز و 15 هزار حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد که سالانه بالغ بر 1177 میلیون متر مکعب از آب زیرزمینی را برداشت می‌کنند.

900/900

کد خبر: 934302

وب گردی

وب گردی