دیدار رئیس بخش ورزش و جوانان یونسکو با دبیر کل کمیته ملی المپیک

رئیس بخش ورزش و جوانان یونسکو امروز (دوشنبه) با دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، الکساندر شیشلیک رئیس بخش ورزش و تربیت بدنی یونسکو با حضور در کمیته ملی المپیک با شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار شاهرخ شهنازی ضمن خیر مقدم به رئیس ورزش و تربیت بدنی یونسکو از سفر به ایران اظهار داشت: ورزش نقش بسزایی در گسترش صلح و برادری و برابری داشته و در این بین یونسکو بخوبی توانست در این زمینه در عرصه جهانی فعالیت و نقش بسزایی ایفا نماید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد:کشور ایران با توجه به قدمت و تاریخ پر افتخارش پس از پیروی انقلاب اسلامی در زمینه ورزش سرمایه گذاری خوبی کرده و جهت توجه هر چه بیشتر به ورزش بومی محلی، گسترش ورزش در میان بانوان و مبارزه با دوپینگ تلاش بسیاری کرده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: تاکید مسئولان ورزش ایران و کمیته ملی المپیک بر داشتن ورزش پاک باعث شد تا ضمن آموزش و نظارت های لازم، بتوانیم همواره کاروانی پاک در اعزام به بازیهای المپیک و یا آسیایی داشته باشیم.

شهنازی خاطر نشان کرد: توجه به ورزش بانوان، همچنین ورزشهای بومی محلی از اولویت های ورزش کشور و کمیته ملی المپیک بوده بطوریکه امروز زنان ورزشکار ایرانی پا به پای مردان در رقابتهای بین المللی مدال کسب می کنند همچنین تاکید و توجه بسیاری بر گسترش ورزش های بومی و محلی داشته و حتی فدراسیون های د اخلی و بین المللی هم داریم و هر ساله به مناسب روز جهانی المپیک ما آن را هفتگی در اکثر شهر های دور افتاده و مراکز تاریخی و طبیعی با برپایی ورزشهای روستایی، محلی و بومی روز المپیک را گرامی می داریم و حاضریم در این زمینه همکاری همه جانبه ای با یونسکو داشته باشیم.

در ادامه الکساندر شیشلیک رئیس ورزش یونسکو ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران اظهار داشت: بدون تردید ایران با توجه اینکه در سالهای اخیر رشد خوبی در زمینه ورزش داشته است می تواند همکاری خوبی با ما داشته باشد و در برخی زمینه ها همچون رشته های رزمی می توانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بدون تردید هر چقدر ورزش در بین ملل و مردم افزایش یابد جدای از افزایش سلامتی، باعث گسترش صلح جهانی خواهد داشت که البته باید مراقبت های لازم هم از آن بشود.

رئیس بخش ورزش و تربیت بدنی یونسکو خاطر نشان کرد: ورزش زنان در ایران طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی در عرصه قهرمانی و همگانی داشته و این امر بر کسی پوشیده نیست.

602

کد خبر: 934308

وب گردی

وب گردی