لزوم  استفاده  ازپتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از کالای ایرانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه گفت: اگر می خواهیم صنعت و اقتصاد کشورمان پیشرفت کند باید از کالاهای ایرانی حمایت کنیم و یکی از اقداماتی که می توان در این راستا انجام داد، این است که من و شما اجناس خارجی خریداری نکنیم و حمایت از کالای ایرانی را از خودمان شروع کنیم.

دکتر عبدالله هادی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره سال حمایت از کالای ایرانی گفت: همان طور که می دانید با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور ما وجود دارد، اگر ما بتوانیم از کالاهایی که ساخت و تولید ایران است استفاده کنیم .

وی ادامه داد: در صورت حمایت از کالاها و تولید کنندگان ایرانی، نیروی جوان وارد چرخه کار شده و پویایی در صنعت و اقتصاد کشور ایجاد می شود. همچنین باعث می شود زنجیره اقتصادی که در مملکت وجود دارد حرکت بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه گفت: در حال حاضر یکی از معضلاتی که کشور ما را تهدید می کند، بیکاری است . ما می توانیم به عنوان قشر دانشگاهی که بزرگترین دایره فرهنگ کشور را داریم اگر از کالای ایرانی حمایت نکنیم، بالطبع به طور غیر مستقیم موجب افزایش بیکاری خواهیم شد.

وی افزود: از نظر من سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی مزین شده است، بسیار ارزنده و مناسب است تا بتوانیم صنعت و اقتصاد کشورمان را ارتقا دهیم.

دکتر هادی با اشاره به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از کالای ایرانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستردگی و تعداد واحدهایی که در سطح کشور دارد، می تواند نقش مهمی در راستای حمایت از کالای ایرانی ایفا کند. علاوه بر اینکه دانشگاه یک مرکز فرهنگی و آموزشی است و می تواند مرکز مناسبی برای تبلیغ و اجرای سیاست های نظام نیز باشد.

وی اضافه کرد: همان طور که می دانید پیرو نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری، معاون اداری و مالی سازمان طی یک بخشنامه اعلام کرد که در سال جدید باید از خرید کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارد اجتناب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه گفت: اقدامات لازم در راستای پیروی از بخشنامه در واحد مبارکه صورت گرفته و به معاونت اداری و مالی سازمان ابلاغ و تاکید شد که خریداری هایی که در واحد صورت می گیرد، به طور جدی کنترل می شود تا همگی از تولیدات داخل باشند تمامی این اقدامات در راستای تحقق فرموده مقام معظم رهبری ، بخشنامه سازمان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در ادامه لازم است به بخشنامه داخلی در واحد مبارکه اشاره کنم که در نقاط مختلف دانشگاه نصب شده است. این بخشنامه بر لزوم اجرای حمایت از کالای ایرانی تاکید کرده است برای مثال فروشگاه هایی مانند لوازم التحریری که در داخل واحد وجود داشت موظف شدند حتما کالایی که به فروش می رسانند کالای ایرانی باشد، این فروشگاه ها تنها در صورتی می توانند کالای خارجی وارد کنند که مشابه ایرانی آن به هیچ عنوان وجود نداشته باشد.

دکتر هادی در پایان گفت: اگر می خواهیم صنعت و اقتصاد کشورمان پیشرفت کند باید از کالاهای ایرانی حمایت کنیم.یکی از اقداماتی که می توان در این راستا انجام داد، این است که من و شما که مصرف کننده هستیم اجناس خارجی خریداری نکنیم، یعنی حمایت از کالای ایرانی را در ابتدا باید از خودمان شروع کنیم. واحد مبارکه نیز در این راستا گام اول را برداشته است امیدواریم بتوانیم در این راه موفق باشیم.

701

کد خبر: 934322

وب گردی

وب گردی