دکتر رهبر: باید به طور ویژه به بصیرت افزایی در دانشگاه‌ها توجه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بصیرت افزایی مطالبه اصلی مقام معظم رهبری است و دست اندرکاران امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید به شکل ویژه به آن بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر فرهاد رهبر در این جلسه با تأکید بر اهمیت و ضرورت حوزه فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: متولیان امور فرهنگی در دانشگاه باید هوشیارانه عمل کنند و برنامه ها و فعالیتهای خود را با توجه به اثربخشی مثبت آنها اجرا کنند.

وی به تفاوتهای تهاجم نظامی و فرهنگی اشاره و تصریح کرد: در جنگ نظامی، دشمن اعلام و دشمنی می کند، اما در جنگ و شبیخون فرهنگی، دشمن دوستانه و نرم و بی سروصدا ورود می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پدیده «نفوذ» را از خطرات جدی در دانشگاه ها توصیف کرد و افزود: دشمن از طریق تغییر باورها و نگرشها در جوانان نفوذ می کند و اهداف خود را پیش می برد.

دکتر فرهاد رهبر افزایش سطح آگاهی و بصیرت افزایی را از اولویتهای اصلی متولیان امور فرهنگی برشمرد و گفت: این موضوع مطالبه اصلی مقام معظم رهبری است و دست اندرکاران امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید به شکل ویژه به آن بپردازند.

وی ادامه داد: توانمندسازی و ارتقاء سطح بینش سیاسی، فرهنگی و ... دانشجویان، استادان و کارمندان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه «بسیج» نهاد مستقلی است که باید در راستای منویات مقام معظم رهبری و منافع ملی حرکت کند، خاطر نشان کرد: گرایش سیاسی برای نهادهای انقلابی سم است و «بسیج» نیز باید مستقل و بدون وابستگی به جریان های سیاسی عمل کند.

دکتر فرهاد رهبر افزود: تولید نشریات تخصصی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... نیز از ضرورتهای بصیرت افزایی و توانمندسازی است.

در ادامه این جلسه دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و وحید شورابی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های آتی خود پرداختند.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رضا نصیری مدیر کل امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد قربانی مدیر کل تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

کد خبر: 934428

وب گردی

وب گردی