مسیر مهارت آموزی به کمک آموزش و پرورش هموار می شود

رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: اگر قرار است مسیر مهارت آموزی هموار شود، اتفاق اصلی باید در آموزش و پرورش بیفتد و همه ی سازمان ها باید در این راه به آموزش و پرورش کمک کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در نشست خبری به مناسبت هفته ی مشاغل گفت: هفته ی مشاغل رویدادی است که در آن پیش بینی شده دانش آموزان از حال و هوای مدرسه فاصله بگیرند و با حرفه های آموزشی بیشتر آشنا شوند.

او افزود: دانش آموزان باید در کنار فعالیت های علمی به مهارت آموزی بپردازند و در این مسیر انتظار می رود که با بازدید از مراکز فنی و حرفه ای در خصوص علایق شغلی خود، اطلاعاتی را که برای کسب شغل نیاز دارند به دست آورند که این بحث هم به عنوان فعالیت آموزشی و هم به عنوان یک برنامه ریزی برای اوقات فراقت تلقی می شود.

پاک سرشت با بیان اینکه دانش آموزان باید در حین تحصیل با دوره های تخصصی و مهارتی آشنا شوند گفت: طرح ایران مهارت همکاری اصلی بین سازمان فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش است که تفاهم نامه ی آن در سال 96 بین دو وزارت خانه امضا شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: دانش آموزان دوره ی متوسطه می توانند این دوره ها را طی کنند و اگر قرار است مسیر مهارت آموزی هموار شود، اتفاق اصلی باید در آموزش و پرورش بیفتد و همه ی سازمان ها باید در این راه به آموزش و پرورش کمک کنند.

او ادامه داد: اراده و هماهنگی خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفته است و دغدغه ی اصلی ما این است که سرمایه گذاری های ما در بحث مهارتی و تخصصی منتج به هموار شدن بازار کار شود.

202

کد خبر: 934430

وب گردی

وب گردی