مسئولان دانشگاه تخصص و تعهد را در کنار هم نداشته باشند سیستم اداری دانشگاه تخریب می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه با معاون و مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بر لزوم طراحی یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای ارتقای کیفیت و کمیت آموزش در دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه جلسات خود با معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی برنامه های عملیاتی سال 97، با دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران کل این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر فرهاد رهبر در این جلسه خطاب به معاون و مدیران کل آموزشی دانشگاه، گفت: باید برای ارتقای کیفیت و کمیت بخش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی براساس ملاک و شاخص های دقیق عمل کنید، تلاش ما ارتقای کیفیت و گسترش رشته های مورد نیاز جامعه است .

وی با بیان اینکه مدیران دانشگاه باید برای برنامه های خود ضمانت اجرایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: به همین منظور تاکید ما بر این است که برای ارتقای کیفیت دانشگاه باید یک برنامه ریزی درست و دقیق وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نباید روابط جای ضوابط را بگیرد. در سیستم آموزشی دانشگاه باید غربالگری صورت گیرد تا از ارتباطات و فامیل‌بازی هایی که احیاناً وجود داشته، فاصله گرفته شود و ملاک ها و شاخص های درست ترسیم و اجرایی شود.

حق التدریس مشروط به تکمیل ساعت های موظفی اعضای هیات علمی است

دکتر فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه به معاونان آموزشی واحدها اعلام شود که حق التدریس مشروط و منوط به تکمیل ساعت های موظفی اعضای هیات علمی است، گفت: در صورت کامل نشدن موظفی هر استاد، حق‌التدریس برای آن استاد اجرا نشود.

وی خاطرنشان کرد: واحدها باید از بین اساتید حق‌التدریس کسانی را انتخاب کنند که دارای استاندارد جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تخصص و تعهد باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران کل این معاونت گفت: در ضمانت اجرایی دستورالعمل ها جدی عمل کرده و استثنائات را از دستورکار خود خارج کنید. در دانشگاه آزاد اسلامی موارد استثناء تبدیل به غائله شده است. اگر به معنای واقعی از استثنائات پرهیز کنید، می توانید سیستماتیک و با ضوابط عمل کرده و این را به عنوان اصل کار خود قرار دهید.

باید تخصص و تعهد در کنار یکدیگر لحاظ شود

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه باید شاخصه هایی برای انتخاب مسئولان در بخش آموزش دانشگاه وجود داشته باشد، گفت: در این صورت براساس این شاخصه ها، مدیرانی شایسته برای این حوزه مهم انتخاب شوند. باید تخصص و تعهد را در کنار یکدیگر لحاظ کنید چرا که اگر ملاک ها رعایت نشود، سیستم اداری دانشگاه تخریب خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی به ارائه گزارشی از برنامه های این معاونت در سال 97 پرداخت.

کد خبر: 934431

وب گردی

وب گردی