امضاء تفاهمنامه با شرکت  پرورش ماهیان خاویاری قائم

کارشناسان مجتمع خیبر نیز جهت آشنایی بیشتر با توانمندیهای علمی و امکانات پژوهشی و بهره گیری از دانش فنی بین رشته ای دانشگاه از آزمایشگاه "ساها" و مرکز تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، پیرو هماهنگیهای قبلی و بازدید اعضای هیئت علمی گروه شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از مجوعه تکثیر و پرورش ماهی خاویاری فراگیر قائم- شهدای خیبر واقع در آبکنار بندر انزلی ، نمایندگان شرکت فوق از امکانات واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بازدید نمودند.

نتیجه نشست تخصصی ابتدایی منتج به تهیه پیش نویس تفاهمنامه همکاری و مشورتی بین طرفین گشت، که تفاهم نامه نهایی در آینده نزدیک توسط نمایندگان دانشگاه و بنیاد فوق به امضا خواهد رسید.

کارشناسان مجتمع خیبر نیز جهت آشنایی بیشتر با توانمندیهای علمی و امکانات پژوهشی و بهره گیری از دانش فنی بین رشته ای دانشگاه از آزمایشگاه "ساها" و مرکز تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان بازدید کردند و در زمینه امکان همکاریهای متقابل جهت ارتقا دانش فنی و اجرایی نمودن منویات رهبر انقلاب درشعار "اقدام و عمل "به تبادل اطلاعات پرداختند.

استاد فقید دکتر امین کیوان طرح نخستین پایگاه تحقیقاتی علوم شیلاتی را در سال 1375 ارائه کرد و به همین دلیل واحد لاهیجان، زمینی را به مساحت حدود 2 هکتار در منطقه چمخاله در اختیار مرکز قرار داد. در این مرکز، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برای گرایش‌های اصلی شیلات شامل بهداشت و بیماری‌های آبزیان، بیوتکنولوژی آبزیان، آب شناسی و آلودگی‌های آب، تغذیه و فرآورده‌های شیلاتی، فیزیولوژی آبزیان و تکثیر و پرورش آبزیان پیش‌بینی و راه‌اندازی شد.

اکنون استادان و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شیلات دانشگاه آزاد اسلامی کارورزی، طرح‌های تحقیقاتی، پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلی خود را در این مرکز انجام می‌دهند که حاصل آنها مقالات علمی و ایجاد راهکارهای عملی برای حل مشکلات و پاسخ به پرسش‌های موجود در این رشته است.

کد خبر: 934439

وب گردی

وب گردی