احداث پتروشیمی بروجن یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان محسوب می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر طرح پتروشیمی شهرستان بروجن شد.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری اقبال عباسی به همراه نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در نشست با رضا نوروززداده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیأت دولت و مجوزهای قانونی موجود برای اجرای پتروشیمی بروجن باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف این طرح مهم اقدام شود.

وی افزود: مجموعه مدیریت اجرایی چهارمحال و بختیاری برای آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی بروجن آمادگی کامل دارد.

عباسی تصریح کرد: به همین منظور اقدامات لازم برای احداث خط تأمین خوراک باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احداث پتروشیمی بروجن یکی از مهمترین مطالبات عمومی و به حق مردم این شهرستان محسوب می‌شود.

خدیجه ربیعی فرادنبه اضافه کرد: به همین منظور برای تأمین مالی اعتبار مصوب شرکت پتروشیمی در این خصوص پیگیری های لازم از طریق سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: احداث طرح پتروشیمی بروجن نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های توسعه ای استان و کشور ایفا می‌کند.

ملک‌‎محمد قربان‌پور اظهار کرد: با اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح پتروشیمی بروجن می‌توان سرمایه گذاران جدیدی برای راه‌اندازی صنایع پایین‎‌دستی وابسته به این طرح جذب کرد.

وی بیان کرد: با اجرای طرح پتروشیمی بروجن وضعیت اشتغال افزایش، نرخ بیکاری کاهش و وضعیت اقتصادی رونق می‌یابد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز گفت: مصوبه هیأت دولت و وجود مجوزهای قانونی پتروشیمی بروجن یکی از مهمترین ضمانت‌های اجرایی این طرح محسوب می‌شود.

سید رضا نوروززاده عنوان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خود را متعهد به انجام و اجرای نهایی طرح پتروشیمی بروجن می‌داند.

وی یادآور شد: پیگیری‌‎های مشترک استاندار و نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی برای عملیاتی شدن و بهره برداری سریع‌تر طرح‌‎های مختلف این استان قابل قدردانی است.

نوروززاده خاطرنشان کرد: پیگیری‌های مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری تا زمان حصول نتیجه برای اجرا و پیگیری تامین اعتبار طرح پتروشیمی بروجن از سازمان برنامه و بودجه در ترغیب سرمایه گذار بخش خصوصی نقش مستقیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران آمادگی خود را برای عملیاتی شدن طرح پتروشیمی بروجن اعلام می‌کند.

کد خبر: 934463

وب گردی

وب گردی