30 هزار تومان جریمه برای تعقیب کردن خودروهای امدادی

پلیس راهور پایتخت اعلام کرد: برخی رانندگان بدون توجه به خطرات احتمالی به تعقیب خودرو امدادی می پردازند و شهروندان بارها شاهد وقوع حادثه برخورد خودروها تعقیب کننده با خودرو امدادی و توقف در فعالیت آنان شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: خودروهایی که خودرو امدادی (آمبولانس و آتش نشانی) را در مسیر حرکت تعقیب می کنند، مبلغ 30 هزار تومان جریمه می شوند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، یکی از تخلفاتی که علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات، جنبه غیراخلاقی نیز در آن مستتر است راه ندادن و یا حرکت و تعقیب خودروهای امدادی به ویژه آمبولانس در حین انجام ماموریت است.
معابر پایتخت شلوغ است؛ آمبولانس ها آژیرکشان تلاش می کنند تا فرد مصدومی را به مراکز درمانی برسانند؛ یا خودروهای آتش نشانی برای رسیدن به محل حادثه ای در حال تردد هستند و بر اساس قانون تمامی خودروها، باید اجازه تردد امن به خودروهای امدادی را بدهند.
خودروهای حاضر در مسیر، راه خودروهای امدادی را باز می کنند تا آنان با سرعت بیشتر و بدون ترافیک به محل حادثه برسند.
اما در این میان، برخی رانندگان بدون توجه به خطرات احتمالی به تعقیب خودرو امدادی می پردازند و شهروندان بارها شاهد وقوع حادثه برخورد خودروها تعقیب کننده با خودرو امدادی و توقف در فعالیت آنان شده اند.
در گزارش پلیس راهور پایتخت تصریح شده، اعمال جریمه 30 هزار تومانی برای این تخلف از مدتها قبل در تهران اجرا می شود اما بسیاری از رانندگان خودروها نسبت به این امر بی توجه هستند.
این گزارش می افزاید: بسیاری از شهروندان تعقیب خودروهای امدادی را نوعی تخلف خطر آفرین می دانند و معتقدند پلیس باید برای این تخلف جریمه ویژه ای در نظر بگیرد.

705

کد خبر: 934467

وب گردی

وب گردی