کشف 6100 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 96 در استان قم

استاندار قم گفت: 6100 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 96 در استان قم کشف شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سید مهدی صادقی استاندار قم در نخستین جلسه شورای مواد مخدر استان در سال 97 با بیان اینکه موضوع مواد مخدر نیازمند یک عزم ملی است گفت: اگر همدلی لازم در بین همه ی بخش های حاکمیت و مردم در این زمینه ایجاد نشود شاهد بهبود شرایط نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در رابطه با پیشگیری و آگاه سازی آنچه انجام گرفته است کافی نیست افزود: بایستی سرمایه گذاری و توجه مسئولان در حوزه پیشگیری باشد.

صادقی با بیان اینکه در رابطه با علل اصلی اعتیاد مباحث مختلفی مطرح است افزود: رئوس چارچوب وظایف اصلی دستگاه های دولتی مشخص شده است که بایستی طرح ها و برنامه های سال 97 ادارات با توجه به ابلاغیه ی ملی هرچه سریعتر تدوین شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین عدم بازگشت حدود 20 درصدی معتادین بهبود یافته را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر در حوزه ی خانواده ها اطلاع رسانی انجام شود در راستای ارتقاء جایگاه اجتماعی افراد بهبود یافته و کاهش بازگشت به اعنیاد تسهیل گر خواهد بود.

استاندار قم فعالیت جدی در حوزه ی کارگری استان قم برای پیشگیری از اعتیاد را نیز خواستار شد و گفت: بایستی برای کاهش مشخص تعداد معتادین در محیط های کارگری برنامه ریزی و برای تحقق آن تلاش شود.

وی با اشاره به بعضی محدودیت های مالی افزود: در چنین شرایطی اهتمام دستگاه های دولتی می تواند مشکلات اعتباری را مرتفع نماید.

بالفکه رئیس پلیس مواد مخدر با اشاره به کشف 6100 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 96 گفت: رشد 3 درصدی در زمینه ی کشف مواد مخدر نسبت به سال 95 داشته ایم.

رئیس پلیس مواد مخدر استان قم گفت: 28 باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند.

وی افزود: در حوزه ی دستگیری خرده فروشان 1450 نفر دستگیر شدند که 17 درصد افزایش در این حوزه داشتیم.

بالفکه ادامه داد: مجموعا 15300 نفر در همه ی حوزه ها دستگیری داشتیم که نسبت به سال 95 ، 13 درصد افزایش داشتیم.

رئیس پلیس مواد مخدر استان قم همچنین با اشاره به اجرای طرح نوروزی جمع آوری معتادین از 15 اسفند ماه تا پایان تعطیلات گفت: 1620 نفر در این مدت از معابر استان قم جمع آوری شدند.

901/900

کد خبر: 934469

وب گردی

وب گردی