طرح تفکیک زباله از مبدا امسال در گلستان اجرایی می شود

استاندار گلستان گفت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست امری ضروری بوده و هرگونه بی مهری به خاک و زمین تبعاتش به کل جامعه برمی گردد.

به گزارش ایسکانیوز، سید مناف هاشمی در آیین گرامیداشت روز زمین پاک در پارک پسماند تپه هزارپیچ افزود: این تپه که تا حدود دو ماه قبل مشکل شیرابه آن تهدیدی برای زمین های کشاورزی و محصولات بوده و مشکلات بهداشتی داشت، در حال حاضر عملیات پاکسازی اولیه آن آغاز شده است.

وی با اشاره به پاکسازی اولیه هزارپیچ به عنوان فاز صفر پارک پسماند تصریح کرد: اصلی ترین اقدامات انجام شده ممانعت از تخلیه فاضلاب انسانی و زباله و همچنین نخاله بوده و همه مسئولان باید تلاش کنند که فاضلاب شهرستان و پساب مسیر جایگزین را ادامه دهد.

استاندار گلستان با بیان این که مطالعات زیست محیطی، فضای سبزی و معماری و ... پارک پسماند آغاز شده است، تاکید کرد: باید شرایط فاز یک و دو عملیاتی و اجرایی این پروژه فراهم شود تا از این نقطه که از آن به عنوان بام گرگان یاد می شود، مردم استفاده لازم را ببرند.

هاشمی هاشمی افزود: همه باید تلاش کنند تا ادامه مسیر این طرح بزرگ آسیب نبیند و در این فاز علاوه بر تراس بندی، کاشت گونه های درختی برای ایجاد جاده سلامت و گیاهان رونده برای کاهش اثرات گاز متان انجام می شود.

وی با تاکید بر این که تفکیک زباله از درب منازل باید آغاز شود، خاطر نشان کرد: بازیافت زباله و تولید کمپوست و انرژی یکی از مسیر های اقتصادی بزرگ در دنیاست و باید اجرای آن در دستور کار مدیریت شهری و محیط زیست گلستان قرار گیرد.

استاندار گلستان در پایان با بیان این که اجرای طرح تفکیک از مبدا در دستور کار قرار دارد، گفت: این طرح نه تنها در مرکز استان بلکه در ۳۱ شهر استان امسال اجرایی می شود.

لازم به ذکر ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت روز جهانی زمین پاک ناگذاری شده است.

گفتنی است عملیات اجرایی پارک پسماند در تپه محل دفع زباله , نخاله , فاضلاب در منطقه هزار پیچ گرگان از ۲۹ اسفند ۹۶ با دستور استاندار گلستان آغاز گردیده است.

901/900

کد خبر: 934472

وب گردی

وب گردی