کاهش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در اصفهان

تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد در اصفهان کاهش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان اصفهان گفت: تعداد داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال97 نسبت به پارسال در این منطقه بیش از 15درصد کاهش یافته است.

محمدرضا ایروانی گفت:تعداد شرکت کنندگان آزمون سراسری کارشناسی ارشد امسال در استان 9هزار و 661نفر کاهش یافته است.
وی افزود: 52هزار و 227داوطلب از استان اصفهان در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت کرده اند که از این تعداد، بیش از 52درصد را زنان و بیش از 47درصد را مردان تشکیل می دهند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان اصفهان گفت: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در 12حوزه امتحانی در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد، شاهین شهر و گلپایگان در 6گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی و 132کد رشته امتحانی به رقابت می پردازند.
محمدرضا ایروانی افزود: 40هزار و 264داوطلب در اصفهان در هفت حوزه امتحانی دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، فنی و حرفه ای شهید مهاجر، معارف قرآن و عترت و غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علوم و فناوری سپاهان در این آزمون شرکت می کنند.
رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان افزود: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد از امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند از سوم تا پنجم اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.
محمدرضا ایروانی گفت: باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد استان اصفهان (به جز شهرستان کاشان) از سه شنبه تا صبح جمعه این هفته در دانشگاه اصفهان فعال است.
آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال97 دانشگاه های کشور پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال97 در دهه نخست شهریور اعلام می‌شود.
اصفهان با حدود 310هزار دانشجو در 180دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

900

کد خبر: 934473

وب گردی

وب گردی