90 درصد ایستگاه‌های خط 6 برای معلولان مناسب سازی شده است

مدیرعامل شرکت مترو از مناسب سازی 90 درصدی ایستگاه‌های مترو برای معلولان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز مهندس علی امام در حاشیه بازدید دو تن از اعضای شورای شهر تهران از متروی خط 6 گفت: خط 7 مترو با 8 ایستگاه افتتاح شد اما به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن هواکش، نداشتن هواساز و عدم نصب تجهیزات کافی که از لحاظ فنی مشکلاتی را در حرکت قطارها ایجاد می‌کرد تعطیل شد تا الزامات ایمنی آن انجام شود که امیدواریم بخشی از آن تا اواخر اردیبهشت ماه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه خط 6 مترو در فاز اول با طول 10 کیلومتر از دولت آباد تا میدان شهدا تا پایان شهریور ماه افتتاح خواهد شد، گفت: در این افتتاح مترو خط 6 با دو خط 2 و 4 ایستگاه تبادلی خواهد داشت.

امام با بیان اینکه مترو ظرفیت و امکان فنی دارد که تا پایان سال کل خطوط را به بهره‌برداری برساند، گفت: باید منابع مالی تامین شود.

در توسعه جنوبی خط 6 مترو ابتدا 6 کیلومتر از ایستگاه دولت آباد تا در شرقی حرم ایجاد شد اما با هماهنگی‌هایی که با راه آهن انجام شده است به ما ابلاغ شد که 1.5 کیلومتر از جنوب خط 6 توسعه داشته باشیم تا به شهر ری در خط 1 مترو متصل شویم

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه دو رایزنی عمده با شرکت راه آهن انجام شد که بر اساس آن در صدد آن هستیم که نیمه جنوبی خط 6 مترو را تا خط 1 امتداد دهیم، گفت: در توسعه جنوبی خط 6 مترو ابتدا 6 کیلومتر از ایستگاه دولت آباد تا در شرقی حرم ایجاد شد اما با هماهنگی‌هایی که با راه آهن انجام شده است به ما ابلاغ شد که 1.5 کیلومتر از جنوب خط 6 توسعه داشته باشیم تا به شهر ری در خط 1 مترو متصل شویم و مقرر شد که راه آهن کشور نیز ایستگاه تبادلی داشته باشد که اگر این مهم محقق شود اتفاق خوبی رخ می‌دهد. چرا که مسافرانی که می‌خواهند با قطار سفر کنند می‌توانند از مترو هم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی با راه آهن مقرر شد که دسترسی از داخل ساختمان راه آهن در میدان راه آهن به مترو خط 3 ایجاد شود،‌ گفت: متاسفانه زمانی که خط 3 مترو در حال ساخت بود. این هماهنگی انجام نشد اما حالا در صدد آن هستیم که دالانی از طریق ساختمان راه آهن ایجاد کنیم که مردم به مترو نیز دسترسی داشته باشند و به این ترتیب مردم مجبور نخواهند بود که برای اینکه سوار مترو شوند مجددا به سطح خیابان آمده و باز به زیر زمین بروند.

امام با بیان اینکه 90 درصد ایستگاه‌های خط 6 برای معلولین مناسب سازی شده است، گفت: آسانسور و رمپ با شیب مناسب برای تردد معلولان در نظر گرفته شده است.

ایسنا

700

کد خبر: 934509

وب گردی

وب گردی