اروپا درباره عواقب خروج از برجام به ترامپ هشدار می دهد

وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که سران کشورهای اروپایی به زودی نسبت به عواقب خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای با ایران، به دونالد ترامپ هشدار خواهند داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، 'هایکو ماس' وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه عضو گروه هفت در کانادا بسر می برد، گفت: سران کشورهای اروپایی قرار است به دونالد ترامپ هشدار دهند که در صورت خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اوضاع به مراتب از وضعیت کنونی بدتر خواهد شد.

همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با وانگ یی همتای چینی خود در پکن گفت: مسکو و پکن اجازه نخواهند داد هیچ کشوری توافق هسته ای با ایران را تخریب کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: ما در این مسیر کاملا با چین هماهنگ هستیم و اجازه نخواهیم داد که هیچ کشوری این توافق را که در چارچوب قطعنامه سازمان ملل به تصویب رسیده است، بر هم بزند.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران نیز روز شنبه درباره هرگونه خروج آمریکا از توافق هسته ای وین هشدار داد و تاکید کرد که در صورت خروج واشنگتن از برجام، ایران گزینه های جدیدی را ارائه خواهد کرد.

ظریف گفت: «بسیار بعید است» که در صورت خروج آمریکا در توافق، ایران در این توافق باقی بماند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری قرار است روز 12 ماه می (22 اردیبهشت ) درباره ماندن در برجام و یا ترک یک جانبه آن تصمیم گیری کند.

301

کد خبر: 934514

وب گردی

وب گردی