نقش  برنامه‌های قرآنی  در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در محل برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درباره ترویج فرهنگ قرآنی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی می‌تواند در شکل‌گیری انسان در ابعاد جسمی، معنوی، روحی و ... هر شخصی را به درجه‌ای از توانمندی و اعتماد برساند تا شخص بتواند در برابر آسیب‌های اجتماعی جرأت و قدرت نه گفتن را داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز محسنی بندپی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار سازمان است، گفت: برای از بین رفتن مشکلات و معضلات اجتماعی ما می‌توانیم از قرآن و برنامه‌های قرآنی بهره ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف سازمان بهزیستی از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی نابینایان، نهادینه‌کردن برنامه‌های قرآنی برای افرادی است که به نوعی محدودیت‌های جسمانی دارند، گفت: مقام معظم رهبری بر این امر تاکید داشتند که برای رفع آسیب‌های اجتماعی باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار این سازمان باشد. ما بر همین اساس فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و پیاده کردن برنامه‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه ما در این سازمان است.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه ما برای آحاد مردم در راستای ترویج قرآنی برنامه‌هایی داریم، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ ما در راستای ترویج قرآن جزو دستگاه‌های برتر شدیم و در آینده نیز در صدد هستیم که در مهدهای کودک سراسر کشور که ۵۷۰ هزار نونهال در آنها نگهداری می‌شوند و آموزش می‌بینند برنامه‌های ویژه حفظ و قرائت قرآن و اقامه نماز را در نظر داشته باشیم. همچنین برای بچه‌های یتیم و بدسرپرست در رده‌های سنی ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۶ و بالاتر نیز اقدامات و برنامه‌های جامعی را در دستور کار داریم.

بندپی در ادامه یادآور شد: ما درصدد هستیم سال آینده برنامه ویژه‌ای را برای بانوان نابینا در کشورهای اسلامی داشته باشیم چراکه معتقدیم آنچه که می‌تواند در حفظ و ثبات خانواده نقش مهمی داشته باشد، تقویت فرهنگ قرآنی است.

700

کد خبر: 934526

وب گردی

وب گردی