قدرت گرفتن جمهوری اسلامی خوشایند برخی کشورها نیست

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه مقابله با نظام جمهوری اسلامی به علت افزایش قدرت آن و تبدیل شدن به قدرت منطقه ای است، گفت: این واقعیت خوشایند داعیه داران مدیریت جهانی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل جبارزاده شامگاه دوشنبه در جمع فعالان احزاب و تشکل های سیاسی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: وزیر کشور در قالب منشور گفتمان سیاسی بر توسعه گفتمان سیاسی میان احزابی که در چهارچوب نظام اجازه فعالیت دارند، تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب با خون شهدا و جانبازی ایثارگران محقق شده و همه ما مکلف به حفظ آرمان ها هستیم، افزود: گفت و گوی بین صاحبان فکر و سیاست در جهت آرامش جامعه و تداوم راه انقلاب مفید خواهد بود.

جبارزاده با اشاره به اینکه دشمنان در کشورهای منطقه به دنبال اهداف سلطه گرانه خود هستند، خاطرنشان کرد: آمریکا تصمیم دارد یک قوم و یک حکومت را در منطقه حاکم کند.

وی به طرح موضوع رفراندوم در منطقه کردستان اشاره کرد و گفت: سیاست دشمنان ناموفق بود و در سوریه هم سلاح های جنگی نتوانسته تصمیم غرب در منطقه را حاکم کند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: عامل موفق نشدن این سیاست ها جمهوری اسلامی است و دشمنان به این موضوع اعتراف و سعی دارند برای کنترل جمهوری اسلامی ما را درگیر مسایل داخلی کنند.

جبارزاده، رویکرد دشمنان در سال جاری را سرگرم کردن جمهوری اسلامی به مسایل داخلی به منظور ناتوانی در عرصه های بین المللی دانست و گفت: آنها متمرکز به انتشار مسایل جزئی کشور ما در رسانه های خود شده اند و سعی دارند به مسائل دامن بزنند.

وی خاطر نشان کرد: سال 1396 با همراهی و بصیرت عمومی پایان یافت و با همین رویکرد در سال جاری هم می توانیم موفق باشیم.

جبارزاده با اشاره به اینکه شعار نه اصولگرا و نه اصلاح طلب توسط دانشجویانی که گرایش مارکسیستی داشتند طراحی شد و بیگانگان به آن دامن زدند، گفت: معتقدیم همه کسانی که دل در گرو کشور و نظام دارند باید بر حفظ دستاوردها اهتمام داشته باشند و در زمانی که بوی توطئه را احساس می کنند همبستگی و اتحاد ملی را حفظ کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: امروز دفاع از نظام و انقلاب وظیفه همه جریان های سیاسی است و مشکلات برای همه و موفقیت ها هم برای همه است.

جبارزاده خواستار افزایش فعالیت و برگزاری نشست های سیاسی احزاب در آذربایجان شرقی شد و گفت: دولت دوازدهم درصدد مشارکت احزاب به معنای واقعی در مسایل سیاسی است و فعالیت تشکل های سیاسی،دولت را به خدمت بهتر کمک می کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اختصاص یارانه به احزاب گفت: با توجه به اینکه فعالیت احزاب اقتصادی نیست دولت مبلغی را برای نضج احزاب می پردازد که البته رقم تصویب شده با توجه به تعداد احزاب بسیار اندک است.

جبارزاده با اشاره به تخصیص 50 درصدی یارانه به احزاب در پایان سال گذشته خاطرنشان کرد: مقرر شده است کل مبلغ در اختیار خانه احزاب قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت 240 تشکل حزبی در کشور، یکپارچه شدن احزاب را مفید ارزیابی کرد و گفت: در آذربایجان شرقی هم 47 تشکل مجوزدار فعال هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: سعی داریم از توان احزاب در اداره امور استان ها استفاده شود و یکی از معیارهای ارزیابی مسوولان سیاسی استان ها ارتباط با احزاب خواهد بود.

جبارزاده با بیان اینکه انباشت مطالبه ها می تواند منجر به نارضایتی شود، افزود: مسوولان انتظارات نامعقول ایجاد نکنند و به دامنه مطالبات اضافه نکنند، چرا که دولت وظایف خاصی دارد و منابع محدود است.

وی با بیان اینکه دعواهای سیاسی می تواند کل نظام را درگیر کند، گفت:چون حزب هایمان در مقابل خواسته های مردم ایفای نقش نمی کنند خواسته های عمومی بطورعمده از دولت است.

جبارزاده در مورد فعالیت تشکل های دانشجویی خاطرنشان کرد: سال گذشته 1200برنامه سیاسی در دانشگاه های کشور اجرا شد.

301

کد خبر: 934530

وب گردی

وب گردی